Foetsji schreef:Dit staat volledig los van een ander topic. Wel schrik ik dat er zo makkelijk wordt gedacht en GEADVISEERD aan een eigenaar een dier te laten inslapen.
Op je vraag waarom ik alles zou willen redden kan ik een tegen vraag stellen Waarom wil jij alles dood hebben?
Hier vraagt iemand om advies hoe iets aan te vliegen en op te lossen. Dan met de oplossing komen dat het dier dient te worden afgemaakt is veel te kort door de bocht. Je hebt het dier niet gezien, niet behandeld, niet mee gewerkt. Zelfs dierenartsen zullen dit advies niet geven. Zij zullen argumenten aandragen wat voor en wat tegen het dier spreekt. Het verbaast me dus hoe makkelijk er van achter een computerscherm wordt beoordeeld dat een paard dood moet! Is nogal een uitspraak.
Mijn persoonlijke mening is een andere en die heb ik hier boven al geventileerd. Haal er bekwame mensen bij, laat hen beoordelen wat wijsheid is. En of die wijsheid komt van prof trainers, DA's en advocaten of van allemaal is mij om het eender
Dat mensen dat adviseren is logisch... een paard dat moederloos is groot geworden en duidelijk geen normaal gedrag vertoont...en duidelijk gevaarlijk is, wat bevestigd wordt door de info van de vorige eigenaar, juist omdat inslapen zo'n grote stap is, willen mensen TS steunen in een moeilijke beslissing.
Zelfs beroemde paardentrainers zijn beducht voor met de hand grootgebrachte veulens die als volwassen paard gestoord gedrag vertonen.
Ja, met "de rug niet toekeren" zul je best wat aanvallen kunnen voorkomen, maar je koopt toch geen paard om er de hele tijd voor op de hoede te moeten zijn... zelfs dan is het wachten tot je een keer een "zwak" moment hebt en daar ga je...
Uiteraard hoort TS te overleggen met een dierenarts, trouwens, geen dierenarts maakt een paard af als hij dat niet nodig vindt.