Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Met alle respect... maar met duidelijke grenzenYellowbird schreef:Ze wordt iedere drie maanden nagekeken. Tevens is ook de dierenarts vorige maand nog geweest voor controle.
Aan het zadel ligt het niet, ik rij met kwalitatieve barebackpads. Ze vertoont het gedrag met verschillende pads.
Zo ging het op de donderdag super goed, vrolijk paardje, en zondags steigerde ze dus met mij er op.
Wel is er sinds augustus een nieuw paard in de kudde bij gekomen dat zeer onderdanig is. Misschien voelt ze zich nu enorm sterk?
Yellowbird schreef:Er wordt gekeken naar haar rug en of ze ergens vast zit.
Ann, klopt, ook dominantere paarden zijn lief
cissie schreef:Iedereen heeft een andere denkwijze, laat ik dat voorop stellen.
Zelf zou ik (als ik alle berichten van ts lees) eerst op korte termijn uitsluiten of het idee van 'dominantie' juist is of niet.
Mocht blijken dat er geen duidelijkheid komt en er blijven vraagtekens dan zou ik het paard meenemen naar een kliniek voor verder onderzoek.
Ik heb niet echt de indruk dat ts uit een ei komt en zich terdegen beseft dat er misschien meer aan de hand kan zijn dan puur dominant gedrag.
Dus een lichamelijke oorzaak....
Maar ik kan goed begrijpen dat als je als eigenaar in een dergelijke situatie zit en je gevoel zegt dat de gedragsverandering voort komt uit een dominerend aspect, dat je niet gelijk naar de kliniek racet om je bankrekening te laten plunderen...sorry dat ik het zo zeg maar trek je portemonnee maar Open als je niet precies weet waar je moet beginnen.
Dan wordt het een casus uitsluiten misschien wel van top tot teen.
Niks mis mee als blijkt dat er geen verbetering op treedt bij andere aanpak of tweede persoon.
Maar geef haar nou eerst eens de kans om het meest voor de hand liggende verder te onderzoeken.
Vergeet niet dat ts het paard het beste Kent....
Yellowbird schreef:En dat ben ik niet van plan als het niet nodig is.
Ben benieuwd naar morgen.
DatBenIkNou schreef:Yellowbird schreef:En dat ben ik niet van plan als het niet nodig is.
Ben benieuwd naar morgen.
En dat vind ik vreemd. Plotselinge gedragsveranderingen betekenen vaak dat je paard je iets wil 'vertellen".
Wat nou als de trainer zegt dat het echt dominantie is en hij dit streng een halt wil toeroepen? Ik zou dan echt 100% zeker willen zijn dat het dier geen lichamelijk ongemak heeft waardoor het zo reageert.