Paard bijt dekens kapot - hoe voorkomen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 19:29

Inderdaad Rina, gewoon negeren en dan is het probleem er niet. Lekker makkelijk. En het erge is, ik verwacht echt niet dat ze uit eigen zak een deken gaan vergoeden! Al zouden ze zeggen; Joh wij kopen een keer zo'n bus anti-bijt spul voor je. Dan was ik al blij geweest, gewoon enigszins mee willen denken.
Kom er net vandaan, en nu stond het paard bij weer een ander paard aan de deken te knabbelen :') Nog niet echt bijten, maar zal vast snel komen. Paard van de stalbaas had de deken helemaal scheef en wat groene vlekken, dus daar bijt 'ie nu ook op! Ik giet nog wel een extra flessie Byte X over mijn dekens :Y)

En ik ga m'n tip wel delen hoor, maar hoop nu wel ook de stalbaas het gesprek aan gaat met deze mensen. Tegen hem durven ze vast niet zo achterlijk en aso te reageren als hoe ze tegen mij hebben gedaan.

rina

Re: Paard bijt dekens kapot - hoe voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:32

Nou bij deken nr 3 zou ik eerlijk gezegd wel een nieuwe deken verwachten. Ze zijn verzekerd en dus kunnen ze dat gewoon opgeven. Rambo's zijn echt geen goedkope dekens, en gaan ook niet zomaar even kapot. Maar goed ik zou mijn paard ook niet bij zoeen in de wei willen hebben. Dat gedonder is ook niet goed voor de rug van het paard waarop steeds gezogen wordt. (al vermoed ik dat mijn merrie hem het licht uit de ogen zou slaan, erg blijfvanmijnlijf paard :+ ).

Ik hoop dat dit de ogen van je pensionhouder gaat openen, en dat dit zo niet verder kan.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 20:43

K93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:03

En zo wordt door een relatief klein dingetje de sfeer verpest.... jammer hoor. Ik denk dat je het goed hebt aangepakt. Als je de eigenaar van een dier dat (stelselmatig én bewezen) dingen van je sloopt niet meer aan mag spreken, wordt het helemaal niks meer met de wereld :')
Ben benieuwd of hij je paard nu permanent met rust laat en z'n heil ergens anders blijft zoeken :D

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 10:03

Inderdaad K93, ik weet gewoon dat ik geprobeerd heb om in alle redelijkheid een gesprek aan te gaan. En daarnaast weet ik dat ik in mijn recht sta, genoeg op film :D Je wordt er wel moedeloos van inderdaad.. Als het nu voorbij is met het bijten, ga ik wel tegen ze zeggen dat ik het ontzettend triest en asociaal vind hoe ze hebben gereageerd. Gelukkig kom ik ze weinig tegen, ze werken niet dus zijn er altijd overdag.

@Rina: Stalbaas zei dat ze misschien geen verzekering hebben.. Ben je verplicht een WA verzekering af te sluiten? Maar dan nog hadden ze dat gewoon moeten zeggen, ik weet dat ze het niet heel breed hebben dus ik zou nooit vragen uit eigen zak een deken te vergoeden.

Ik hoop nu gewoon dat de dekens van de andere paarden sneuvelen, en dat ze weggestuurd worden }:)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 10:21

Ik heb toch zojuist nog mijn verzekering gemaild met de vraag of ik ze aansprakelijk kan stellen. Filmpje erbij gedaan, ben benieuwd. De sfeer is nu toch al verziekt dus ach, als ik er nog 150 euro uit kan slepen voor een nieuwe Rambo :Y) Ik heb hun medewerking natuurlijk niet nodig voor aansprakelijk stellen (toch?)..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:58

Ik denk het van wel Mloes. Mijn paard heeft haar been gebroken door een ander paard,waren getuigen bij.Mijn paard is naar de kliniek gemoeten en dat heeft veel geld gekost.De eigenaar van dat paard weigerde alle medewerking,ze vond dat we logen.
Het enige wat we nog konden doen was een rechtszaak beginnen en dat kost uiteindelijk nog meer dan de 2500 euro die we nu kwijt waren.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:16

Ik zou die tip mooi niet delen en mooi doen alsof je gek bent als er bij anderen delen stuk gaan. Er was toch geen probleem? :=

Weet wel weer waarom ik merries fijn vind. 9 vd 10 keer zijn die toch zuiniger op zichzelf en anderen dan ruinen. En waarom ik 2 paarden heb. Ben je nooit afhankelijk van anderen voor het vervullen van hun sociale behoeftes.