Paard verhuisd: enorme stress en diarree

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:37

_Femkeeex schreef:
xyzutu2 schreef:
En wat als dat maatje er pas over 1 maand of 2 maand bij staat?
Laat je het paard dan al die tijd alleen staan?

Een maatje vinden is niet zo heel moeilijk ;) Maar als het dan toch niet zo snel lukt is er geen andere oplossing dan hem tijdelijk terug te brengen.

TS wilde het paard morgen al terug brengen. Dat zou ik niet doen :)

Ik zou hem inderdaad ook niet terug brengen.. Mocht TS niks kunnen vinden is zelfs een schaap, geit of ezel een goede oplossing als gezelschapsdier voor zolang er geen soortgenoot gevonden is..

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:15

TS, ook ik heb je vorige topic gevolgd en ik ben súpertrots op je dat je nu na jaren twijfels en oneens zijn met stalbeleid eindelijk verhuisd bent! Ik denk dat jij én je paardje een stuk rustiger zijn als hij op de wei staat en jij elke dag langs kan komen. Met een vriendje erbij, ook al is dit 'maar' een shetlander van Marktplaats, is het beeld compleet! :j

Hem in paniek terugverhuizen omdat hij flink aan de diarree is en rondhupst lijkt me dan weer een overhaaste en geen positieve beslissing. Heb je geprobeerd hem veel hooi te geven in bijvoorbeeld een slowfeeder? Als hij de hele nacht eet is hij ook rustiger. Ik las in je eerdere topics ook dat het paard weinig gewend is, dat maakt het niet makkelijker natuurlijk. Wel zou ik redelijk snel proberen een maatje te vinden, bijvoorbeeld zo'n shetlander of een ander paard, 't liefst eentje die nergens van onder de indruk is en die deze onverstoorbaarheid over kan brengen op jouw paard. Ik denk dat binnen enkele weken dan vernieuwde beweging buiten + gewend zijn aan het nieuwe ritme + een nieuw maatje dat dagelijks niet van zijn zijde wijkt = een heel ander, rustiger paard. :j

geerke

Re: Paard verhuisd: enorme stress en diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:45

hoe is het met hem?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:49

Een paard helemaal alleen is echt dierenmishandeling.. Heb er geen andere woorden voor.

Mijn paard zou echt gek worden. Arm dier.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:55

Tulandro schreef:
Een paard helemaal alleen is echt dierenmishandeling.. Heb er geen andere woorden voor.

TS zegt toch al dat ze zo snel mogelijk een maatje wil gaan vinden? Dan lijkt het me overbodig om nog dit soort reacties te plaatsen. Daar heeft ze niks aan en voelt ze zich alleen maar slecht door, terwijl ze met deze verhuizing enkel goede bedoelingen heeft.

Hoe is het met je paard TS? :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:06

xVerax schreef:
Tulandro schreef:

TS zegt toch al dat ze zo snel mogelijk een maatje wil gaan vinden? Dan lijkt het me overbodig om nog dit soort reacties te plaatsen. Daar heeft ze niks aan en voelt ze zich alleen maar slecht door, terwijl ze met deze verhuizing enkel goede bedoelingen heeft.

Hoe is het met je paard TS? :)

Zo snel mogelijk? Elk uur is teveel. Schandalig vind ik het, ik heb er geen andere woorden voor.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:11

Tulandro schreef:

Jeetje zeg, ts doet er alles aan om haar paard een beter leven te geven. Ze is er mee bezig. Jij gelooft dat ts binnen een uur een maatje heeft?!
Geef haar even de tijd.

Ts: goed dat je er mee bezig bent. Gaat helemaal goed komen!

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:13

Hoi TS, hoe gaat t nu?
Waar woon je? Misschien kunnen we hier helpen een maatje te vinden?
En wees niet bang dat hij dood gaat hoor, dat doen ze niet zo snel ;)

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:14

Al die commentaren >;)

Ik vind het echt top dat je paardje nu meer buiten kan komen ;)

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:16

Ts misschien kan je een wat ouder diertje doen die lekker met pensioen mag?

Super dat je veruisd bent! Het is heel begrijpelijk dat je paard in paniek was en dat is absoluut schrikken maar je zult zien dat alles helemaal goed komt houd vol! :(:)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:22

Soms vraag ik me echt af. Leren mensen geen basis dingen meer?
Een paard is een kudde dier dat veel beweging nodig heeft en veel ruwvoer.

En is de manege zo slecht dat niet te leren, wat schandalig is, dan staat internet er vol mee.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:23

Kijk even op verschillende facebook pagina's! (pony te koop en gevraagd, paarden en pony's te koop. etc) Er worden zooo veel shetlanders aangeboden, er moet er vast wel eentje zijn in jouw regio die je misschien vandaag nog op kan halen.
Ik zou dat in ieder geval proberen. Lijkt mij voor jou de beste oplossing nu, een rustig en makkelijk maatje voor je paard.
Hoop dat je paard dan een beetje rustiger wordt!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:25

Staan er nog andere paarden op stal?
Ik snap dat je misschien niet het geld hebt voor nog een pony. Dan kan je misschien een paard op stal bij de jouwe zetten?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:26

Hoi TS!
Hoe gaat het nu met je en met je paard?
Mocht je ergens in Gelderland staan, in de buurt van Apeldoorn/Arnhem/Deventer, stuur me dan even pb, ik wil je graag helpen. :)

Edit: Ik zie dat je ergens in België zit, kan je helaas niet helpen dan.. :n
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 22-05-16 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:28

Hopelijk alles ok vandaag met zowel TS als haar paard. Ik kan me voorstellen dat het voor allebei een stressvolle ervaring was. Maar die stress gaat over. Ik kan uit ervaring spreken.
Het zou in mijn ogen dom zijn het paard opnieuw te verhuizen. Beter lijkt het me dan aan de dierenarts te vragen of een licht kalmerend (plantaardig) middel een goed idee zou zijn voor het paard. En ondertussen veel tijd doorbrengen bij je paard en best veel op de wei laten.
Een paardje/pony erbij maakt het plaatje dan helemaal compleet. Hopelijk vind je leuk gezelschap voor je paard ! :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:29

Er is vast iemand die een plaatsje zoekt om zijn paard op de wei te hebben. Als je niet te veel vraagt heb je zo een weidemaatje als je een advertentie plaatst :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:36

misschien is het verstandig een nieuw topic te openen met deze oproep?
Prijs erbij,de situatie en waar je woont.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:36

geerke schreef:
misschien is het verstandig een nieuw topic te openen met deze oproep?
Prijs erbij,de situatie en waar je woont.

Dat zal wel gesloten worden met de mededeling dat het op de markt moet..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:42

wie weet als ze even overlegt met een mod dat het een noodgeval is ,dat het wel mag?Of even iets toevoegen bij de titel van dit topic?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:43

shetlanders kosten de wereld niet tegenwoordig, voor ene paar tientjes heb je al een klein ding erbij. is dat een optie?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:44

EmptyWords schreef:
shetlanders kosten de wereld niet tegenwoordig, voor ene paar tientjes heb je al een klein ding erbij. is dat een optie?

Waarom een pony kopen als er zoveel mensen zijn die een plek zoeken om hun paard te stallen?
Kost toch weer geld in onderhoud en een paard van een ander kost niets, scheelt zelfs kosten gezien je de kosten van hooi en wei kunt delen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:46

Azmay schreef:
EmptyWords schreef:

Waarom een pony kopen als er zoveel mensen zijn die een plek zoeken om hun paard te stallen?
Kost toch weer geld in onderhoud en een paard van een ander kost niets, scheelt zelfs kosten gezien je de kosten van hooi en wei kunt delen.

nou ja, als het 2 maanden duurt voor je een stalgenootje vind die ook daar wilt staan, en je paard niet terug wilt naar de manege, lijkt het me geen verkeerde oplossing.

daarbij is het maar een optie die ik aanbied hé, ze hoeft het niet te doen ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:53

EmptyWords schreef:

ik weet niet wat voor paard TS heeft....shetlanders zijn snel te dik.En zijn eigelijk alleen goed gezelschap voor een paard met chronische bevangenheid of IR

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:03

Wauw, ik vind iedereen hier erg hard voor TS.
Ik heb het vorige topic niet gelezen maar uit de reacties kan ik afleiden dat het geen al te beste plek was. Ik vind het dan ook jammer dat TS zo hard aangepakt wordt terwijl ze eigenlijk een betere plek gevonden heeft voor haar paard. Oké, er zijn voorlopig geen andere paarden, niet ideaal maar het is een stap in de goede richting vind ik. TS kon ook niet echt weten dat haar paard zo zou reageren (is erg paardafhankelijk, de mijne zou het allemaal niks kunnen schelen, zo lang er gras is).

Dit is trouwens nog maar dag twee. Paard zal sowieso wel kalmeren de komende dagen. Hopelijk komt er dan snel een paardenvriendje bij en dan is alles weer in orde. Dat overleeft ie vast wel!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:07

In haast zelf een tweede pony kopen lijkt me geen goed idee. Ga eerst overwegen wat voor jullie het beste is: inderdaad een tweede kopen maar dan weloverwogen en in rust beslissen. Toch extra verantwoordelijkheid, kosten en tijd (ook beweging geven?) voor langere termijn!
Een paardje van iemand anders erbij in pension of op leenbasis is zeker ook een mogelijkheid.

Wel is het fijn als je voor even van iemand een pony/paard kan 'lenen' zodat je paard gezelschap en steun heeft totdat jullie een permanente oplossing hebben.