Bijtgedrag Appoloosa

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:28

Irisjeeh1999 schreef:
Bepaalde dingen zijn wel goed om genoemd te worden. Ts kan nog het beste voor hebben met haar paard maar als je bepaalde dingen niet weet en daar ook verkeerd over voorgelicht wordt kan je het niet verbeteren.bv oudere eigenaar die zegt dat alleen staan niet erg is.
Het hoeft alleen niet 10x herhaald te worden.
En ik vind ook wel voordat je ergens aan begint moet je goed inlezen en dan had je kunnen lezen dat alleen staan voor geen een paard welke leeftijd ook oké is dus dat had voorkomen kunnen worden.


Ja op die manier snap ik het ook wel, maar dat mensen het dan egoïstisch noemen vind ik dan zo'n onnodige reactie. Ze heeft de boodschap ontvangen en wil er wel degelijk aan werken, maar sommige reacties's vind ik te ver gaan.


Daar twijfel ik aan, eerlijk gezegd...
nanne02 schreef:
Je gaat zeker nog wat topics zien over mij en Kylie! Wil binnenkort met z'n tweeën wat fotootjes schieten *\o/* en ik zal voor alle zekerheid nog een keer navragen aan de vorige baasjes of Kylie wel echt alleen mag staan en of ze daar ook wat van het bijtgedrag had...


Nee, ook Kylie mag niet echt alleen staan!

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:34

Shirley schreef:
nanne02 schreef:
Je gaat zeker nog wat topics zien over mij en Kylie! Wil binnenkort met z'n tweeën wat fotootjes schieten *\o/* en ik zal voor alle zekerheid nog een keer navragen aan de vorige baasjes of Kylie wel echt alleen mag staan en of ze daar ook wat van het bijtgedrag had...


Nee, ook Kylie mag niet echt alleen staan!


Ze gaat navragen of ze het niet verkeerd heeft begrepen, in die zin bedoelt ze dat haha. Iemand hier gaf al de suggestie dat het misschien verkeerd overgekomen was en dat de vorige eigenaar het anders bedoelt had. Dus als in alleen staan voor een uurtje ofzo.

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:36

Ik heb ook een paard gehad(gekocht op zijn 6e jaar) die tot zn 6e alleen heeft gestaan. Ik kon er mee lezen en schrijven. Ik wilde m in de groep hebben, nou ik heb t geweten; jaagde alles wat groot en klein was de weide uit. Toen heb ik m in de hengsten weide gezet(3/4 jarige friezen), deze friezen kregen mijn paard ook niet onder de duim! Als ik alleen reed op buitenrit of in de rijbak was er niets aan de hand, maar ging ik met meerdere paarden rijden ONTPLOFTE mijn paard!

Dus zoek AUB een wat oudere shettie er bij, waar het de paardentaal van kan leren, heb je alleen maar profijt van!

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 17:03

Ik zal mijn best doen, nog een vraagje... Kan een jaarling bevangen raken?

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Bijtgedrag Appoloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:15

Helaas wel.

Waarom vermoed je dat?
Loopt ze moeilijk?

Brainless

Berichten: 29787
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:21

nanne02 schreef:
Ik zal mijn best doen, nog een vraagje... Kan een jaarling bevangen raken?

Ja.
Zelfs een keer een veulen van 9 maanden bevangen gezien...

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 19:36

Ahhh, echt?! De vorige eigenaren... Zeiden dat een jaarling niet bevangen kan raken?! Ik dacht al van, oké? :? Maar toen ik vanochtend haar jasje uit wilde doen lag ze, doet ze wel eens vaker maar toen ging ze ineens helemaal gestrekt liggen met stijve beentje... Ik weet niet precies wat de kenmerken van bevangen raken zijn... Willen jullie die even doorgeven? Dan zal ik eens kijken of ik haar daar in herken.. Ik hoop het niet! ;( wat als het wel zo is? Helpie, ik begin ineens heel gestrest en bang te worden!? |(

Brainless

Berichten: 29787
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Bijtgedrag Appoloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:39

Jasje?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:40

Een jaarling met een jasje/deken aan met deze temperaturen??? Ik geloof dat ik maar ga ontstippen, je doet toch niets met de tips hier.

Mondy

Berichten: 11891
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:41

Ts heb je iemand in je omgeving die verstand heeft van paarden ? Oftewel je ouders oid ? Want als ik eerlijk ben krijg ik het idee dat dat niet zo is ? En het paardje is gekocht gewoon omdat dat leuk is voor dochterlief ?
Niet vervelend naar jou toe bedoeld Ts, vind het top dat je hier dingen vraagt.


Edit jongens.. Ts is 13 !
Ik denk niet dat we haar erop aan kunnen vallen maar wel degelijk de ouders in dit geval zoals t nu lijkt.

Edit 2.... ik krijg hier ergens wel een apart gevoel van... misschien een idee om te kijken of dit geen sa oid is ?
Laatst bijgewerkt door Mondy op 10-05-16 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Bijtgedrag Appoloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:42

Overigens rekken en strekken ze wel vaker, dat heeft niets met bevangenheid te maken. Maar ik blijf tegen beter weten in hopen dat dit allemaal gewoon een grote grap is.

verootjoo
Berichten: 35691
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:43

Ik krijg zo'n idee dat de vorige eigenaren er niet zoveel verstand van hebben := tuurlijk kan een jaarling ook bevangen raken...

Paarden die bevangen zijn lopen kreupel en stijf en de hoeven zijn warm. Maar het kan vanalles zijn, gewoon even de DA bellen ;)

Maar waarom heeft een jaarling in vredesnaam een jas aan, en waarom met deze temperaturen :? Is ie niet gewoon oververhit?

troi
Berichten: 17041
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:47

Je moet je jaarling geen deken op doen hoor!

A: Daar is die nog veel te jong voor, natuurlijk vacht opbouwen en verliezen is erg belangrijk voor de ontwikkeling
B: de temperaturen zijn zo hoog dat ze daardoor oververhit kunnen raken en overlijden!

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 19:49

De vorige nacht had ze wel een jas aan maar de 2 nachten daarvoor niet hoor! Dat is veel te warm maar ze is geschoren dus ze mag niet als het koud is zonder jas staan... Mijn moeder heeft echt heel veel verstand van paarden of pony's, zei helpt mij de paardenwereld verder in ik heb heel veel boeken gelezen over pony's en vooral appies...
Echt?! Kan ze dan echt overlijden? Ook als ze geschoren is?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:50

verootjoo schreef:
Paarden die bevangen zijn lopen kreupel en stijf en de hoeven zijn warm. Maar het kan vanalles zijn, gewoon even de DA bellen ;)

De dierenarts bellen voor een paard wat zich uitrekt bij of voor het opstaan? Dan kan ze dat geld beter besteden aan een maatje voor hem.

Ook nog geschoren? Ik geef het op, dit moet wel een hele grote grap zijn.

verootjoo
Berichten: 35691
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:51

Waarom zou je een jaarling scheren :? Het wordt steeds gekker... Maar het is al warm snachts hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:51

nanne02 schreef:
Ahhh, echt?! De vorige eigenaren... Zeiden dat een jaarling niet bevangen kan raken?! Ik dacht al van, oké? :? Maar toen ik vanochtend haar jasje uit wilde doen lag ze, doet ze wel eens vaker maar toen ging ze ineens helemaal gestrekt liggen met stijve beentje... Ik weet niet precies wat de kenmerken van bevangen raken zijn... Willen jullie die even doorgeven? Dan zal ik eens kijken of ik haar daar in herken.. Ik hoop het niet! ;( wat als het wel zo is? Helpie, ik begin ineens heel gestrest en bang te worden!? |(


Breng haar naar een goede opfok, daar letten ze op haar voor je ZONDER 'jasje'...
Ik heb het idee dat je geen idee van paarden hebt, geen probleem hoor maar vervelend als je jonge paard er de dupe van is straks..

verootjoo
Berichten: 35691
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:52

Anoeska27 schreef:
verootjoo schreef:
Paarden die bevangen zijn lopen kreupel en stijf en de hoeven zijn warm. Maar het kan vanalles zijn, gewoon even de DA bellen ;)

De dierenarts bellen voor een paard wat zich uitrekt bij of voor het opstaan? Dan kan ze dat geld beter besteden aan een maatje voor hem.

Ook nog geschoren? Ik geef het op, dit moet wel een hele grote grap zijn.


Oh, ik begreep uit het verhaal dat de pony niet op ging staan, maar bleef liggen met het stijve been en nu nog steeds lag :+

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 19:54

Oké even voor de duidelijkheid, de vorige baasjes van Kylie hebben haar geschoren en gezegd dat ze niet bevangen kan raken? En dat ze elke nacht een jasje aan moet alleen niet als het te warm is... Ze is geschoren omdat ze door haar winter vacht er niet zo heel mooi uitzag, als je verder info daarover wil moet je bij de vorige baasjes zijn...

troi
Berichten: 17041
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:55

Zeker als ze te warm worden kan ze overlijden.
Maar als ze geschoren is (waarom bij zon jong dier??), zal dat met een hele dunne deken wel wat meevallen.
Maar wat vind jij koud? Het is afgelopen nacht echt niet koud geweest. Zeker boven de 10 graden, dat is zelfs de ideale temp voor paarden.

Pas als het onder de 5 graden wordt zou ik bij geschoren paard aan een deken denken.

Maar wat een dubieuze vorige eigenaren zeg! Beweren dat een pony prima alleen kan staan en dat ze niet bevangen kan raken.
Alles vergeten van wat zij je hebben gezegd aub!
Laatst bijgewerkt door troi op 10-05-16 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: Bijtgedrag Appoloosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 19:56

Oké, Dankje, zal er aan denken..

cinniz123

Berichten: 4416
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:59

ik lees dit topic vanaf t begin mee maar wat ik niet begrijp aan het verhaal...als je moeder zoveel van paarden af weet snap ik niet dat ze je niet helpt/ingrijpt.
lees toch een aantal dingen waar je goede tips op krijgt maar niet het idee dat je er iets mee doet.

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: Bijtgedrag Appoloosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 20:01

Mijn moeder heeft ook al gegooled, zei had een oudere pony die wel bevangen kon raken, zij wist niet dat een jaarling dat ook kan, zij heeft nog nooit een jaarling gehad!

cinniz123

Berichten: 4416
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Bijtgedrag Appoloosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:04

zou ervan uit gaan dat een jaarling bijna net zo veel kan krijgen als een oudere pony.
mijn spikkel wordt ook geschoren maar staat echt niet meer met deken met dit weer.
maar bij twijfel bel je toch gewoon een veearts?

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: Bijtgedrag Appoloosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 20:07

Ja, zal ik doen