op een manege. Omdat wij thuis erg veel ruimte hebben heb ik toen 2 mini paardjes gekregen. Ik was gelukkig nergens bang van want een koppige 11 jarige en een mini hengst paardje van 2/3 was niet de super combinatie. Na heel wat bijten en trappen en toch super van af gekomen. Ik heb nu al weer bijna 5 jaar een super lieve mini waarmee ik ondertussen alles kan! Hij blijft een appart karakter hebben als hij iets niet wilt gebeurt het ook niet maar bij mij doet hij nu alles!

Mijn ruin, koppig, loeisterk, kritisch, van het type dat je af en toe het liefst achter drie meter dik behang zou willen plakken met extra sterke lijm... krijgt van mij verantwoordelijkheden om onze activiteiten tot een zo goed mogelijk einde te brengen. Hij is op z'n best als hij kan "meedenken". Dus bij voorbeeld als ik hem wil borstelen zet ik hem neer, halstertouwtje over z'n hals en dan blijft hij over het algemeen voorbeeldig staan. Hij is dan bezig met zijn Persoonlijke Missie, in dit geval stilstaan. Hij gaat dan helemaal voor die taak, wat op dat moment zijn verantwoordelijkheid is. Af en toe komt 't natuurlijk voor dat hij steeds een paar stapjes zet, dat is dan als hij bij voorbeeld de weg in de gaten wil kunnen houden. Wanneer eenmaal tot mij doordringt dat hij iets wil kunnen bekijken blijft hij ook op die plek prima staan. In de categorie dat er, tegen de tijd dat je zijn hoeven wil uitkrabben, vier schone hoefafdrukjes omgeven door zand en vuil en haar op de grond staan.
Gelukkig heb ik nooit ongelukken met hem gehad, maar dat had zeker fout kunnen gaan.
Hij liep zich ook wel druk te maken. Want veel publiek. En vriendjes buiten zicht.