Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
linn1502 schreef:Maar al die punten die je opnoemt, mbt tot te dierenarts bezoeken. Staan los van het feit of ze ergens pijn heeft.
De dierenarts komt alleen controleren of de droes of etc er nog zit. Hij gaat niet zomaar haar rug checken of haar tanden. Dit is een afzonderlijk probleem.
Het is wel pech wat je in die korte tijd heb gehad met je pony!
Erik67 schreef:linn1502 schreef:Maar al die punten die je opnoemt, mbt tot te dierenarts bezoeken. Staan los van het feit of ze ergens pijn heeft.
De dierenarts komt alleen controleren of de droes of etc er nog zit. Hij gaat niet zomaar haar rug checken of haar tanden. Dit is een afzonderlijk probleem.
Het is wel pech wat je in die korte tijd heb gehad met je pony!
We hebben bij de aankoop in september gevraagd om ze volledig na te kijken maar dat is natuurlijk al wel enkele maanden geleden.
Erik67 schreef:marieke1997 schreef:Is de pony fysiek helemaal in orde?
Ze heeft de laatste maanden toch al een paar keer de dierenarts gezien.
Eerst bij de aankoop waar we ze volledig hebben laten checken.
Iets daarna is ze jammer genoeg ziek geworden er heerste droes in de vorige manège dus heeft ze een hele tijd niet kunnen werken (ze was genezen oktober vorig jaar).
Dan heeft ze onlangs nog een inspuiting gehad voor rhino en hebben we de tandarts laten komen.
En een twee weken geleden is de dierenarts nog eens geweest voor de identificatie papieren EN om te bevestigen dat ze naar haar definitieve stal mocht bij de andere paarden.
Dus moest er iets mis zijn, denk ik dat de DA het ons toch wel gezegd zou hebben.
Erik67 schreef:Vandaag (enkele dagen later) wil de lesgeefster toch eens laten voelen wie er baas is wij of het paard en wil dus haar even inrijden ... wat gebeurt er, er wordt geweigerd om zelfs maar in stap te gaan, en fikse bok en dan steigeren zodat ze bijna omviel.![]()
![]()
Erik67 schreef:Gisteren heeft de dochter zelf gereden, wel enkel stap en draf geen galop, en dat verliep prima.
De controle door de DA was inderdaad een oppervlakkige controle en dus geen rx of dergelijke, ook omdat onze pony bij de vorige eigenaar steeds prima reed en ook in het begin bij ons echt prima werk leverde.
De nodige acties hieromtrent worden, as we speak, genomen en dus afspraak met DA e.d. gemaakt.
Ook het voer wordt aangepast omdat ze inderdaad nogal veel krachtvoer kreeg/krijgt.
En we hebben van collega stal huurders inderdaad ook wel de opmerking gekregen dat de instructrice nogal "te stevig" op onze pony ging en misschien liggen die elkaar ook niet zo.
Ik blijf in ieder geval eraan werken om dit voorval niet meer te laten gebeuren en me goed te laten bijstaan door goedmenende mensen met kennis van zaken!
Het plezier aan elkaar van dochter en pony staat voorop!
Erik67 schreef:Gisteren heeft de dochter zelf gereden, wel enkel stap en draf geen galop, en dat verliep prima.
De controle door de DA was inderdaad een oppervlakkige controle en dus geen rx of dergelijke, ook omdat onze pony bij de vorige eigenaar steeds prima reed en ook in het begin bij ons echt prima werk leverde.
De nodige acties hieromtrent worden, as we speak, genomen en dus afspraak met DA e.d. gemaakt.
Ook het voer wordt aangepast omdat ze inderdaad nogal veel krachtvoer kreeg/krijgt.
En we hebben van collega stal huurders inderdaad ook wel de opmerking gekregen dat de instructrice nogal "te stevig" op onze pony ging en misschien liggen die elkaar ook niet zo.
Ik blijf in ieder geval eraan werken om dit voorval niet meer te laten gebeuren en me goed te laten bijstaan door goedmenende mensen met kennis van zaken!
Het plezier aan elkaar van dochter en pony staat voorop!
Erik67 schreef:[quote="piezze"
Ja en wat is er daarna gedaan nog dan of zijn ze hier na afgestapt en klaar?