Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
xShawnIsBaex schreef:pff.. ik zou gewoon goed uitleggen waarom hij beter een trailer kan gebruiken inplaats van dat wandelen en wa de gevolgen daar van kunnen zijn enz... z'n veulen is er gewoon nog niet klaar voor doe het rustig aan en maak niet zoooo'n grote stap ineen keer... jammer dat sommige eigenaren dat niet kunnen snappen
Desiree schreef:Volgens mij is de ts onderhand wel een keer klaar met uitleggen aan de eigenwijze eigenaar. Ze is gelukkig verstandig genoeg haar vege lijf te redden door het af te laten weten.
Maar ik hoop dat we nog wel op de hoogte gehouden worden hoe dit afloopt!
Zinzi_jewel schreef:Dat het veulen te jong is , is beetje zever .
Basis dingen kunnen ze best jong al leren.
Halster af en aan en meelopen aan en touw is een van de dingen die al snel mogen leren .
Evenals stil staan bij het borstelen en hoeven krabben .
Is alleen maar fijn voor latere handelingen die bv hoefsmid of dierenarts moet doen .
Maar helaas heeft dit veulen deze basis tot heden gemist .
Ja een week is kort !
En dan 8 km aan de wandel is een rot eind .
Zou deze onderneming zeker niet te voet afleggen .
Andere weg gebruikers zijn vaak al niet solidair met paarden en als je dan zo,n onervaren keutel meeneemt is vragen om ongelukken .
Huur een trailer of een klein paarden wagentje dan is dat klusje van verhuizen veilig in minder als en uur gefixed
Edit lees net nog dat de eigenaar zo,n eigenwijze drol is ...
Pfff niet makkelijk
Bucksinlover schreef:Precies. Wanneer die dag aanbreekt zeg ik gewoon sorry gaat nog niet.
Bucksinlover schreef:Ik ga gewoon met de hengst aan de slag, maar niet met het doel om hem te verhuizen te voet langs de openbare weg. Komt de dag van de verhuizing, zeg ik gewoon: sorry, hij is er niet klaar voor. Je moet alsnog een trailer regelen.
Bucksinlover schreef:Ja dat zegt iedereen hierboven en ik heb idd dan ook besloten dat ik die dag al andere verplichtingen heb om het zo maar te zeggen
Bucksinlover schreef:Tja je maakt een selectie van zinnen die daarop wijzen, maar maak dan ook even een selectie van de zin(nen) waaruit blijkt dat ik hem al verteld had dat het onverstandig is en hij een trailer moet regelen?
Bucksinlover schreef:xShawnIsBaex schreef:pff.. ik zou gewoon goed uitleggen waarom hij beter een trailer kan gebruiken inplaats van dat wandelen en wa de gevolgen daar van kunnen zijn enz... z'n veulen is er gewoon nog niet klaar voor doe het rustig aan en maak niet zoooo'n grote stap ineen keer... jammer dat sommige eigenaren dat niet kunnen snappen
Precies. Wanneer die dag aanbreekt zeg ik gewoon sorry gaat nog niet.