Wanneer beslis je dat pony&ruiter niet matchen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:18

Ik denk ook dat deze combinatie niet de beste keuze is geweest maar zover was je zelf ook al :) Mosterd na de maaltijd ;)

Ik wilde zelf al een paard toen ik nog in de baarmoeder vertoefde maar door onwillige ouders, studie, carrière, trouwen en kids kwam het er ofwel door geld- of tijdgebrek nooit van.
Vervolgens een dochtertje dat helemaal gek was op "paatjus", maar nog een jonger en ouder broertje dus paard voor mijzelf kwam er niet van.
Ik heb toen voor shetlanders gekozen. Twee stuks maar liefst. Wandelen met de kinderen erop (jongste met pappa meewandelen in de kinderwagen), knuffelen, tutten. Alles vrijheid blijheid (dochter was nog net geen 3).

Ik leerde mennen en ging in verloren uurtjes zelf het bos in. Eerst enkelspan, later het gezin mee in tweespan!
Heerlijke tijd!

Onze dochter ging echt zelfstandig rijden toen ze 7 was (ging ze ook met de shet los achter mij aan mee op buitenrit)

Nu hebben wij zelf een stalletje dus mijn droom (fjord) is er uiteindelijk ook gekomen en onze dochter is inmiddels 11 en rijdt op haar C-pony maar ment ook nog steeds met een van de shetten!

Ook voor jou is er met een pony op maat voor je dochter dus veel te beleven en leren!
Ik wens jullie heel veel paardenplezier!

Donja

Re: Wanneer beslis je dat pony&ruiter niet matchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:34

Mijn zoontje is 4 en heeft een mini van 1m (al sinds zijn geboorte :D ), hier is hij sinds zijn 2e veel mee bezig, tut hij er mee, rijd hij af en toe wat op, maar bv afgelopen zomer ook meegedaan met een keuring e.d. De omgang e.d. vind ik het belangrijkste. De pony is nu 8, toen hij er voor het eerst op reed dus 6, maar echt een superbrave waar hij alles mee kan.
Nu is mijn zoontje best lang, maar de aankomende jaren kan hij echt nog wel vooruit met deze pony. Daarnaast rijden we ook met haar voor de wagen.
ik zou voor je dochtertje dus lekker op zoek gaan naar een brave, grote shetlander of minipaard, waar ze haar vertrouwen weer mee kan krijgen en de aankomende jaren plezier aan kan hebben.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:59

Ik zou voor maantje gaan ;)
Was zo leuk om te zien hoe die twee samen door de bak huppelden.
Het gaat erom, dat de kinderen lol hebben met hun ponyke,
onze kinderen 3 en 5 jaar hebben ook gewoon lol met hun shetlander en welsh.

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 22:59

manuela_j schreef:
Ik zou voor maantje gaan ;)
Was zo leuk om te zien hoe die twee samen door de bak huppelden.
Het gaat erom, dat de kinderen lol hebben met hun ponyke,
onze kinderen 3 en 5 jaar hebben ook gewoon lol met hun shetlander en welsh.

Haha ja daar heeft ze ook echt veel plezier mee! En daar heb je inderdaad gelijk in. Onze pony is inmiddels verkocht. Nu moet ik zelf even kijken hoe ik uitkom met stage (in september moet ik een half jaar stage lopen, daar is het e.e.a. in veranderd) afhankelijk daar van wordt het óf op zoek naar een lease ponytje voor (minstens) een jaartje met al dan niet een optie tot koop, of een ander, rustiger ponytje.

Maantje zou heel leuk zijn voor haar, alleen reikt ons budget niet zo hoog helaas.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 12:43

Zo dat is dan snel gegaan, was ook een leuk beestje om te zien.
Inderdaad even goed overwegen van wat te doen, ach komt goed. Nog tijd genoeg.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:04

Ik lees al een tijd mee in dit topic en denk dat je de juiste beslissing hebt gemaakt.
Mag ik vragen in welke regio je zit TS? Misschien weet ik wel iets, maar dan moet het wel in de buurt zijn natuurlijk :+

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 15:12

MelissaV schreef:
Ik lees al een tijd mee in dit topic en denk dat je de juiste beslissing hebt gemaakt.
Mag ik vragen in welke regio je zit TS? Misschien weet ik wel iets, maar dan moet het wel in de buurt zijn natuurlijk :+

Hoi, ik doe je even een pb!