Hoe regelmatig liggend slapen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:49

Gini schreef:
MD >> VSW

?

Dit topic gaat toch over de medische consequenties als een paard langere tijd niet liggend kan slapen??

Mist

Re: Hoe regelmatig liggend slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:00

vind het ook raar! is wel degelijk een medisch probleem.

@TS. dat gelijk in remslaap vallen herken ik wel hoor. Hoe gaat het nu ?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 13:07

Ze was even wat levendiger na de prik, maar na 1.5 uur alleen maar willen liggen, niet eten. Best raar voor een shetje en lekker hooi dat ze normaal niet veel krijgt ;) Vanmorgen om 6:00 uur had ze nog niet gepoept (laatste keutels waren van 17:00) en ook niet veel gegeten. Ze lag nog steeds te slapen. Maar om 6:30 de eerste hoopjes, en toen ging het snel en ze scheit weer als een idioot (die pony kan echt veel hopen leggen), weer praatjes, en weer pit. Ze vond het loopje naar de paddock nog wel vermoeiend, maar hoogst waarschijnlijk heeft ze de hele nacht gelegen dus snap dat je dan wat 'wankelend' bent of weer even moet bijkomen. Nu gaat het een stuk beter.

Mogelijk toch een combinatie van factoren? Ze staat al even op medicatie vanwege hoesten, misschien de combi met slecht/niet slapen, minder eten/drinken, het weer... geen idee. Maar nu gaat het gelukkig wat beter. Ik heb haar wel weer op stal gezet, omdat ik niet wil dat ze in de nattigheid gaat liggen. We hebben nog een shetje lopen die constant in het natte ging liggen slapen en die had het echt stervenskoud (jaja, rillen is natuurlijk etc, maar pony stond wel lekker droog op stal vannacht want die was tot op de huid zeikes). Geen fijn idee als mijn pony dat ook gaat doen. Vanmiddag komt de DA nog even checken :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 13:13

Moderatoropmerking:
De vraag in de openingspost was tweeledig.
a. wat gebeurt er met een paard wanneer die te lang geen REM-slaap heeft?
b. wanneer halen andere Bokkers hun paarden binnen om hen de mogelijkheid te geven om liggend te slapen?

Waar eerst de focus inderdaad nog op het medische aspect lag (en dus ook op MD mocht blijven staan), leunen de reacties van de laatste twee pagina's meer in de richting van hoe het paard gehouden wordt en wat dat doet met het slaapgedrag van het paard.
Ik denk dat ik niet lieg als ik zeg dat het medische aspect naar de achtergrond verplaatst is en helemaal niet meer aan bod komt.

Dit is een goedlopend en interessant topic: ik verkoos dus het verplaatsen van het topic naar een plek waar het beter thuishoort boven het verwijderen van berichten die in principe offtopic zijn als je puur op het medische aspect wilt focussen.

Ik zie net wel dat ik het topic naar het verkeerde subforum verplaatst heb. Dit onderwerp hoort thuis op OPG en niet op VSW, dat is een vergissing van mij. Mijn excuses.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:42

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 21:55

Ja! Ook interessant!
Moet ook echt even nadenken wat ik voor pony ga doen, die moet zo wel weer 24/7 buiten. Hoop wel dat ze haar hokje gewoon gaat gebruiken. Heb geen stal voor haar....

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 09:56

Zo, jullie hebben mij in ieder geval in de actie modes gekregen. Dat gemekker met die vol gepieste stro stal waar ze dan niet in gaan liggen is nu ook voorbij. Heb een paardenmatras voor ze gekocht. Kunnen ze altijd droog en zacht liggen. Als ze het dan nu niet doen is het blijkbaar niet erg om ofwel vochtig te slapen of niet te slapen.
Problem solved *\o/*