Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Gianti schreef:Dus slaan mag pas als ik paar tanden in mij heb staan? Ik was er niet bij dis weet niet in hoeverre slaan slaan is of meer een tik was. Daarnaast hoe het paard laatste tijd in omgang is. Is die al wat meer aan uittesten laatste tijd en vaker aan dreigen/proberen, zou ik ook al veel sneller corrigeren. Dat je verwacht dat Ze andere gang neemt omdat je paard dreigt vind ik eigenlijk absurd
Kinke schreef:Ik ben stomverbaasd over sommige reacties. Gewoon preventief een paard al een knal om z'n oren verkopen? Omdat hij/zij de oren naar achteren doet? Heb er maar 1 woord voor….knettergek
MayDayParade schreef:Kinke schreef:Ik ben stomverbaasd over sommige reacties. Gewoon preventief een paard al een knal om z'n oren verkopen? Omdat hij/zij de oren naar achteren doet? Heb er maar 1 woord voor….knettergek
Als ik al drie keer gegrepen ben? Reken maar dat hij dan een knal om zijn oren krijgt als hij weer dreigt.
Dit is de reden dat ik liever niet op pensionstallen kom. Zoveel mensen met onopgevoede paarden en een hoog koetsjiekoetsjie gehalte. Ik werk nu al een aantal jaar met dekhengsten en dan kan je maar beter wat strikter zijn dan alles met lieve woordjes op willen lossen.
Natuurlijk sla je het paard van een ander niet als hij zijn oren een keer naar achter doet, dat doet elk paard wel een keer en hoeft niet te betekenen dat ze bijten. Maar ik kan uit dit verhaal niet opmaken of dit terecht was of niet.
Kinke schreef:MayDayParade schreef:Als ik al drie keer gegrepen ben? Reken maar dat hij dan een knal om zijn oren krijgt als hij weer dreigt.
Dit is de reden dat ik liever niet op pensionstallen kom. Zoveel mensen met onopgevoede paarden en een hoog koetsjiekoetsjie gehalte. Ik werk nu al een aantal jaar met dekhengsten en dan kan je maar beter wat strikter zijn dan alles met lieve woordjes op willen lossen.
Natuurlijk sla je het paard van een ander niet als hij zijn oren een keer naar achter doet, dat doet elk paard wel een keer en hoeft niet te betekenen dat ze bijten. Maar ik kan uit dit verhaal niet opmaken of dit terecht was of niet.
Ik snap je reactie niet, je reageert op mijn quote alsof ik niet goed bij m'n hoofd ben omdat ik vind dat je een paard niet preventief een knal op z'n hoofd hoort te geven. Dan begin je opeens over als je al 3x gegrepen bent. Heeft niets maar dan ook niets met mijn reactie te maken, ik had het namelijk niet tegen jou en al helemaal niet over 3x gegrepen worden. En daarna bevestig je wat de meesten ook zouden doen, je geeft pas reactie naar het paard op het moment dat die de grenzen overschrijdt. Normaal opvoeden dus.
Ik zou overigens nooit een knal op het hoofd geven, hoe creëer je een kopschuw paard… Het meeste kun je echt wel af met je stem, met een vingerwijzing of met een zwiep van een touw, het paard daadwerkelijk aanraken is meestal helemaal niet nodig.
Wat me door dit topic wel duidelijk wordt is dat er blijkbaar veel mensen zijn met slecht opgevoede paarden, daar begrijp ik geen snars van. Is toch gewoon basisomgang met je paard? En gemak voor jezelf maar ook voor anderen zoals dierenarts, smid, je medestalgenoten etc? Ik ga echt niet lopen k.tten met halsters en paarden waarbij ik het hoofd bij wijze van spreken in een houdgreep moet hebben om een halster om te kunnen doen. Ik hou het halster gewoon voor hun neus en ze steken zelf hun hoofd erin. Vervolgens wordt er netjes gewacht tot ze de stal uit mogen, daarbij word ik rustig gevolgd, gewoon aan een lang touw zonder spanning erop. We lopen rustig naar de wei, er wordt braaf gewacht tot ik het hek open heb gedaan en rustig meegelopen de wei in waar ik gewoon op m'n gemakje het halster af kan doen zonder dat er al hysterisch gedaan wordt omdat paardlief zin heeft om uit zijn/haar plaat te gaan.
Is en blijft je paard strontchagerijnig? Misschien voelt hij/zij zich wel doodongelukkig door zijn leefomstandigheden. Te drukke stal? Teveel paarden? Teveel drukte door mensen in de stalgangen?