Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ninx schreef:Rizette schreef:Dit paard is niet blij dat is duidelijk. Hoeveel uur staat King dagelijks buiten ? Altijd met 1 ander paard? Hoeveel hooi krijgt hij op een dag aan kilo's in hoeveel voerbeurten en hoeveel krachtvoer? Hoe vaak wordt hij gereden en hoe lang is hij al onregelmatig bij het rijden? Hoe lang loopt hij al zonder passend zadel? Dat zijn denk ik allemaal dingen die zijn gedrag beinvloeden. Dan kun je proberen om wat aan zijn gedrag te veranderen maar beter eerst zorgen dat de basisvoorwaarden voor hem o.k. zijn.
Dit zijn relevante vragen.
Zaatje schreef:Je zegt dat hij het alleen op de poetsplaats doet. Heb je hem wel eens in zijn stal proberen te poetsen? Doet hij het daar ook?
_Linn_ schreef:Ja ik heb hem toen op aanraden van de gedragstrainer eens voor zijn stal gepoetst en buiten voor de weilanden. Voor de stal deed die het ook een beetje, buiten niet maar toen zat die heerlijk over de weilanden heen te turen dus was die heerlijk afgeleid. Het is op de poetsplaats echt het ergst.
_Linn_ schreef:Verder gaan we gewoon verder met waar we mee bezig zijn, dus toch het blijven corrigeren (of soms juist negeren) en proberen goed gedrag te belonen. We hebben nog een lange weg te gaan dus maar ik denk niet dat dit ooit helemaal over gaat. Die gedragstrainer zei ook dat het ook een soort maniertje/gewoonte van hem is geworden, dat die het doet zonder reden, dus dat is gewoon lastig om eruit te krijgen.