Ik kan gewoon niet veel met een merrie, ze liggen me gewoon niet

Ik heb dus een hengst gekocht
maar dat is nu gewoon een ruin en daar ben ik dol gelukkig mee
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Peterina schreef:
En dan ook nog zo ontzettend lief en moederlijk kunnen zijn zoals alleen een echt mammapaard dat kan, zo voorzichtig met kleintjes, zo oppassend, je verdedigen tegen die lompe ruinen en andere rommel. Moppie.
.
) en altijd onvoorspelbaar. Ik ben een periode steevast de box uit gemept, letterlijk, tot ik er achter kwam dat ik rook naar mijn bijrijdpaard (ruin). Andere kleding aan voor ik naar haar ging, en het probleem was uit de wereld. Merries.
(maar de merrie blijft ook geweldig hoor, mijn gekke meissie)
) te wispelturig en snel uit balans. Ben zelf vrij onrustig, ongeduldig en wispelturig
Dus dat werkt niet als er zo'n dame tegenover gaat staan. Liever een nuchtere ruin, al kan die van mij ook volledig over de zeik gaan, maar dat gebeurt eigenlijk zelden als ik zelf onrustig ben. We houden elkaar prima in balans.
Toydoll schreef:Ik heb ook zeker voorkeur voor geslacht!
Op stallen altijd gezeik als ze merries/ruinen samen gooien, worden ze constant gedekt -> rugproblemen.
Die springt overal op en helemaal d'r in ook gewoon. Met 2,5 jaar geruind, maar helaas
Kan dus ook niet echt in een groep staan. Alleen met hele dominante merries die dit gedrag niet pikken
(onder het zadel op een vreemd terrein met andere wordt het echt een wanna be hengst, overigens thuis in de bak met andere paarden komt dit gedrag ook veel naar boven)
We hebben er thuis 3 lopen en ik vind ze gewoon tof. Ze hebben een heel eigen pittig karakter en kunnen elke dag anders zijn. Tsja soms is dat wel irritant maar vaak kan ik er wel om lachen.
ik merk dat ze beide erg aan me gehecht zijn. En de merrie van mijn vader heeft echt een band met hem en mij vindt ze niet zo boeiend terwijl ik ze meestal op de wei zet en ze mij wel vaak (positief) ziet.