Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
mrie schreef:Ja bruintje dat snap ik ook, Dus jij meent dat dat doorbreken alleen met dwang en een vorm van geweld kan? De vraag is "Moet dat met dwang of is het beter dat met list en bedrog te doen"
lauriluchies schreef:__YSB__ schreef:Niet vriendelijk, wel effectief.
Koeienhalster en een zweep.
Dat halster gaat niet kapot als ze hangt en je kan met de zweep een tik geven over der kont.
Werkt prima. Zo heb ik mijn trailerlaadprobleem en hang probleem ook opgelost. Voor het hangen was het halster voldoende en met trailerladen een keer een goede klap en sinds dien is die poeslief
Die snijden behoorlijk, zeker als ze gaan hangen.

Tillie20 schreef:Jeetje, wat een adviezen..
Je doet het touw door de ring, beloning. Herhaal dit 3x. Ga een stap verder met de knoop, beloning. Herhaal dit. Zet 'm vast, beloon hem en maak het touw los. Herhaal dit en breidt de tijdsduur uit en laat de beloning weg. Is het nou zo moeilijk om iets diervriendelijk op te lossen? Lekker makkelijk om maar meteen naar een zweep te grijpen..
Katyatje schreef:Tillie20 schreef:Jeetje, wat een adviezen..
Je doet het touw door de ring, beloning. Herhaal dit 3x. Ga een stap verder met de knoop, beloning. Herhaal dit. Zet 'm vast, beloon hem en maak het touw los. Herhaal dit en breidt de tijdsduur uit en laat de beloning weg. Is het nou zo moeilijk om iets diervriendelijk op te lossen? Lekker makkelijk om maar meteen naar een zweep te grijpen..
Zo zou ik het ook oplossen. Als ik het goed begrijp is het paard dus niet in paniek? Ook niet als ze trekt? En als ze los staat dan staat ze mooi stil. Dat is toch perfect om op verder te bouwen. Een keer een hele week elke dag 10 minuten aan werken en het zal snel veranderen.
Als je paard al geleerd heeft dat hangen niet mag kan ik me voorstellen dat je wel een keer harder optreedt als ie het wel doet. Maar als je een goede mep nodig hebt dan is er volgens mij is mis gegaan in het leerproces.
bruintje123 schreef:Ja het leerproces dat lomp hangen los gaan betekend.
LdJ schreef:Ik vind de touwhalstertjes toch wel redelijk gevaarlijkDie snijden behoorlijk, zeker als ze gaan hangen.
Heb trouwens erg in de atlas van je paard. Dat kan (volledig) blokkeren door het hangen, de druk die erop komt te staan.. Een osteopaat of cranio sacraal therapeut kan je misschien wel helpen! Als de druk nu al hoog is en er komt enige druk door bijv. het vastzetten op het halster te staan, zal de reactie heftiger zijn als dat de druk van de atlas gehaald kan worden. Dan kun je beginnen met opnieuw leren vaststaan
Succes in ieder geval!