Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
MiniMouse schreef:Ik kan ook maar aan 1 ding denken.
Vliegjes/insecten.
Mijn pony kreeg er vorig jaar ook ineens last van, in eens heel onrustig, rennen, niet eten etc. In de ochtend niks aan de hand maar tegen midden/einde middag begon de ellende.
Ik heb haar een exceemdeken op gegooid en daarna was er niks meer aan de hand. Zo'n deken kostte me €50 dus zeker het proberen waard!
Hou jullie op de hoogte ja!
. Mijn paard is geen knuffelkont, meestal moet je oppassen anders vreet ie je op, letterlijk
, maar nu was ik een volle week idd zijn bff. Zie m liever brutaal en sjaggie dan zo plakkerig aan moeders rokken hoor!
Het einde van hun wei grenst aan de rechterkant van de onze) tanjaatjuhh schreef:het hoeft niet aan de brok te liggen of neem je ook nogsteeds hetzelfde hooi van hetzelfde land? Elk hooi heeft een andere samenstelling. Vooral de magnesium zit te weinig in het hooi van tegenwoordig.
http://www.nutri-science.nl/NL/magnesium.html
quintusgl schreef:In het midden vh land heb je nu van die hardnekkige vliegjes (weet niet hoe ze heten...) die je niet dood kan slaan. Zijn hard aan de buitenkant. Afgelopen 2 jaar mijn paard op de Veluwe gehad in mei en een bepaalde tijd van de maand werd ze ineens helemaal gek. Rennen en paniek. Ook de andere paarden. Op stal was zelfs link want ze sloeg heel hard tegen de wand om van die vliegen (klein) af te komen. Ik zeg: goed insprayen en vooral bij de uier / bil.
Hier in het noorden heb ik die engerds nog nooit gezien gelukkig.
Anoniem schreef:@Nouvel jemig he... Zo erg is het bij die van mij niet gelukkig, maar dat het ook met hengstigheid te maken heeft is wel zeker inmiddels.
Die hertnehuisvliegen zijn het niet. Hebben ze niet gezien en bij beide paarden zitten ze ook niet!
Wat het nou geweest is weet ik nogsteeds, en ik denk ook niet dat ik daar ooit achter ga komen... Maar inmiddels begint ET weer rustig zichzelf te worden! Bedankt voor het meedenken allemaal!