Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Billy schreef:Ik zou helemaal niks proberen, maar de situatie accepteren. Paard is gevaarlijk voor andere dieren. Stel je gooit hem naar buiten en het gaat fout, hoe ga je dat uitleggen? Aan mij had je iig een verkeerde......
mystery1980 schreef:Vind het onzin om hem nooit meer bij een ander paard te zetten. Wat moeilijk is is niet gelijk onmogelijk. Bovendien is het niet de schuld van het paard. Wij mensen nemen ze maar gevangen, zetten ze in groepen die ze niet zelf uitkiezen en wij verwachten allemaal dat dat maar goed gaat, terwijl we ons nauwelijks verdiept hebben in de taal en het gedrag van het paard. En als zo'n paard dan eens protesteert omdat het in een niet leuke situatie is gebracht, wordt hij maar gestraft voor de rest van zijn leven mag hij dan niet meer op de wei. Zelf heb ik ook een paard gehad dat door negatieve ervaring alleen op de wei stond, uiteindelijk is dit goed gekomen en heb ik spijt dat ik mij niet eerder verdiept heb in het brein van mijn paard. Hij is nu weer gelukkig in zijn kleine kudde en mag weer lekker paard zijn.
mystery1980 schreef:Vind het onzin om hem nooit meer bij een ander paard te zetten. Wat moeilijk is is niet gelijk onmogelijk. Bovendien is het niet de schuld van het paard. Wij mensen nemen ze maar gevangen, zetten ze in groepen die ze niet zelf uitkiezen en wij verwachten allemaal dat dat maar goed gaat, terwijl we ons nauwelijks verdiept hebben in de taal en het gedrag van het paard. En als zo'n paard dan eens protesteert omdat het in een niet leuke situatie is gebracht, wordt hij maar gestraft voor de rest van zijn leven mag hij dan niet meer op de wei. Zelf heb ik ook een paard gehad dat door negatieve ervaring alleen op de wei stond, uiteindelijk is dit goed gekomen en heb ik spijt dat ik mij niet eerder verdiept heb in het brein van mijn paard. Hij is nu weer gelukkig in zijn kleine kudde en mag weer lekker paard zijn.
keona schreef:Hij valt alleen ruinen aan,dus waarom dan geen dominante merrie er bij.ik vind dit onzin om hem alleen te zetten
keona schreef:Hij valt alleen ruinen aan,dus waarom dan geen dominante merrie er bij.ik vind dit onzin om hem alleen te zetten
simongek schreef:keona schreef:Hij valt alleen ruinen aan,dus waarom dan geen dominante merrie er bij.ik vind dit onzin om hem alleen te zetten
Wel ja joh. Zou jij jouw paard aanbieden?
Vind dat sommige mogal luchtig doen over wat dit paard een ander aan doet.
Ik heb een super dominant paard maar zou hem nooit erbij zetten.
Merrie ook niet trouwens.
Eclare schreef:Kluisteren was ook iets waar ik aan dacht, wel eerst goed aan laten wennen al aan stal en als je evt met hem aan het grazen ben. Maar zou er dan ook een gedragdsdeskundige bij halen. Vervelend probleem zeg..
En anders denk ik nu aan iets van schoktherapie, net als dat ze wel eens bij honden gebruiken. Dit zijn natuurlijk dusdanige ernstige situaties dat zoiets misschien wél kan helpen. Hij moet leren dat dit gedrag té extreem is.
Ik wens je heel veel succes iig.