Percy schreef:Waarin ben je het niet met mij eens Ikke? Ik geef aan dat ze nu een goed begin heeft gemaakt en dat ze van daaruit verder moet denken.
Instructie in de zin van rijlessen heeft nu totaal geen zin. Ruiter/amazone moet vertrouwen krijgen. Pas later kan je bij de rijles instructie beginnen.
Hoor graag een onderbouwing want ik verbeter mezelf graag en ga me nu commercieel aanbieden als begeleider van angstige/onzekere ruiters. Niet als rij-instructeur. Daar weet ik het een en ander van, genoeg maar daar ben ik niet in gediplomeerd en dat is ook niet iets wat ik heel graag doe.
Voor mij kan instructie beginnen bij het moment dat je de staldeur (of het weiland) open doet.
Ik kan niet zomaar beoordelen vanaf welk punt begeleiding voor TS wenselijk is, maar dat het in enigerlei vorm nodig is lang voordat TS toe is aan opstappen, dat is mij wel duidelijk.
Meer algemeen: je weet een heleboel losse dingen maar soms mis je de connectie tussen die stukjes kennis. Of je weet wel hoe het zit, maar loopt vast op het moment dat je het in de praktijk wil brengen. Die kennis heeft dan nog geen handjes en voetjes, om het zo maar eens uit te drukken.
Op al die punten is instructie zinvol.