nanda1980 schreef:Had het filmpje ook gezien en kon het niet geloven. Haal je de tape voorzichtig met de haren mee eraf, neem ik aan? Is dat niet pijnlijk het eraf halen?
Mijn vader heeft ook een paard waarvan je de benen niet op kan tillen, borstelen prima, maar optillen gaat echt niet. Bij de smid is het dus altijd met praam en soms zelfs verdoving erbij omdat het anders niet te doen is.
Misschien is dit wel een idee, zal volgende week eens met de smid overleggen of dit een idee kan wezen...
Wij hadden hem er in 1 keer snel eraf getrokken met de haren mee. Hij schrok er wel even van, nouja hij stond even verbaast te kijken van wat is dit nou?
Safina: dat is een andere "discussie", maar ik denk dat steeds een positieve ervaring wel degelijk helpt bij het niet erg gaan vinden. Je moet die truukjes uiteraard afbouwen, anders wennen ze er nooit aan, maar ik als ik mijn paard hierdoor ontspannen kan laten bekappen terwijl dat normaal niet gaat ben ik "gek" als ik het tot een gevecht laat komen en daardoor steeds van voor af aan kan beginnen kwa vertrouwensband met een hoefsmid. En ik heb een smid met een engelengeduld, die juist goed is met aparte paarden. Overigens zitten er inmiddels al bijna 5 jaar van "training" in kwa hoeven, hij is bij ons geboren dus kwa gewenning hebben we alles zelf gedaan en is daar genoeg aandacht aan besteed. Hij is enkel enorm nieuwsgierig, brutaal, dwars, ongeduldig en snel boos en die laatste 2 dingen vormen ook het probleem bij de smid. Mijn paard is absoluut niet bang van de hoefsmid. Ik denk overigens ook dat het niet bij alle paarden helpt.
Verder is hij kwa gedrag wel leuk hoor trouwens, alleen die benen is een probleem hahaha