Dit heeft mijn paard echt enorm geholpen:) Die was dan wel niet in paniek:) Maar brak altijd los. Niet uit angst maar uit ondernemendheid en nieuwsgierigheid;) Nu kan hem aan de trailer vast zetten en hij is niet los. Heeft wel veel bewegingsvrijheid maar pakt nooit het aantal meters van het touw tot nu toe;)
En veel mensen zeggen wijken voor druk enz;) Ik ken ze allemaal. Inmiddels ben ik er achter dat mijn paard een beschadiging heeft aan zijn ligamenten en daardoor druk achter de oren niet zo fijn vind. EN merk dat niet alleen met vast staan, mee nemen lopen aan touw als er druk op touw komt heb je hoofd hoog;) Druk van je hand achter oren om te laten zakken wat je mensen weleens ziet doen..hoofd hoog! En ga zo maar door. Lang gezocht en toe kwam ik er achter dat hij dus gewoon een beschadiging heeft opgelopen waarschijnlijk al voor mijn tijd met ook hangen aan een touw. En nu dus gewoon niet altijd tegen die druk kan! Het dus gewoon pijn doet! Dus mensen als je paard het niet doet hoef niet altijd onwil te zijn:) Het kan dus ook dit zijn!
fantfeltsje
Geplaatst: 18-02-15 15:33
Jeetje, succes.
En als je met touwhalster gaat werken in de bak zodat ze went aan druk?