Paard weigert trailer in te gaan

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:41

jentel schreef:
Hebben ook een pony die de ene keer er zo inloopt en de andere keer net doet alsof je niet bestaat.
Andere kant opkijken, vier benen stram, snuivelen aan de trailer, schuin gaan staan en ga zo maar door!
Pony is echt niet bang voor trailer, gaat al jaren op de trailer!
Maar geloof me, als de pony zo'n bui heeft krijgt ze van mij ook wel op haar donder en een schop onder haar billen, of een prik met de bezem in haar kont!
Ze kijkt gewoon naar achteren om te kijken of ik de bezem pak.
( nu heel bokt over me heen waarschijnlijk, maar af en toe doorpakken is helemaal niet erg, ligt aan het paard natuurlijk)

Dit soort gedrag is meestal wel het gevolg van angst, al uiten ze dit niet in vluchten. Angst voor de trailer wordt vaak verkeerd geïnterpreteerd. Ik hoop dat je een andere oplossing kunt vinden dan de bezem. Misschien ben je niet blij met mijn reactie, maar het is als goed advies bedoeld. Ik weet waar ik over praat. Ik help ook mensen en paarden met trailerlaad-problemen.

Essxan schreef:
kevinsky schreef:
Hij kijkt eerst weg van de trailer. En als je hem dat op een of andere manier vraagt of hij op de trailer wil. Dan lijkt hij eerst koppig maar dan slaat hij al snel in de paniek. En dan komt hij nooit meer tot rust.

Maar vreemd genoeg loopt hij zo op de trailer van mijn vriend, helaas weigert mijn vader een andere trailer aan te schaffen. En heb ik er zelf het geld niet voor.
Ik heb wel onze trailer na laten kijken en hij is helemaal oké.
De voorstang van mijn vriends trailer is ook een stuk hoger, waardoor hij er minder makkelijk over heen gaat.

Maar ik kan hem daar niet altijd in mee nemen..

Als hij zo op de trailer van je vriend loopt, is er toch iets met jullie eigen trailer aan de hand waardoor hij er niet op wil.

Ik dacht hetzelfde. Misschien iets dat je niet kunt zien. Ik kom dit soort problemen vaker tegen. Haal er een expert bij (gedragstrainer met verstand van trailerladen) om het uit te zoeken

ladyrosa

Re: Paard weigert trailer in te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:47

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn paard en er is bij haar 1 simpele manier die goed werkt.
Ik weet dat het erg vreemd klinkt, maar mijn paard gaat de trailer anders niet op.

Ik laat haar zodra we voor de klep staan ruiken aan de klep, gewoon lang touw geven, even laten ruiken en dan lichte druk zetten, mijn paard loopt er dan zo op. Ook zet ik het schot van de 2 paards trailer bij het opladen schuin, zodat het ruimer is/lijkt

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:42

wouke

Re: Paard weigert trailer in te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:04

wat je profiel staat Ik geloof niet in één methode, ik geloof wel in een juiste attitude.
Er is meer dan alleen Parelli.

ChristaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:47

Ik had ook problemen. Was al een keertje naar het bos geweest en toen ik weer eens wilde ging ze gewoon de trailer niet op. Maakte zich niet druk ofzo maar ging er gewoon niet in. Daarna heb ik mijn trailer op blokken gezet en ben gaan oefenen. Ze ging wel op de klep en bleef dan gewoon staan. Uiteindelijk de video cursus van Eddy Modde bekeken. (Is nu gratis te downloaden trouwens) Uiteindelijk is Eddy Modde zelf langs geweest. Mijn paard bleek inderdaad niet de makkelijkste en ze is ook nog erg slim. Hij is zelf net even sneller en correcter in zijn reacties. Uiteindelijk koos ze er dus zelf voor om in de trailer te gaan staan. Daarna heb ik het zelf geprobeerd. Geen enkel probleem. Ze loopt zelf voor me uit te trailer in. Ik blijf gewoon buiten staan. *\o/* . De dagen erna heb ik haar steeds op de trailer gezet. Zonder een happering. Een nog steeds stapt ze zelf de trailer in.

https://www.youtube.com/watch?v=NZmFq5Z ... ata_player