Bowen schreef:Toch zou ik het niet onder het kopje aanstelleritus zetten, al is het alleen maar om je eigen mindset goed te houden.
Doe ik ook niet hoor. Het schiet wel eens door m'n hoofd zoals ik al zei, maar volgens de wetenschappers kunnen paarden dat niet dus dat geloof ik dan maar.
Waar ik nog aan zat te denken...zou dit probleem met alleen op pad gaan en voorop lopen ook verbonden kunnen zijn met een specifieke locatie en/of kudde?
Ik heb mijn pony een tijdje geleden meegenomen op trainingsweekend op een vreemde locatie en met alleen maar vreemde paarden. Na een les gingen we een rondje uitstappen in het bos. En mijn pony die nooit voorop wil, wilde toen persé voorop lopen. Ik heb haar geprobeerd achteraan te houden, maar ze was strontvervelend tot ze voorop. Oortjes vooruit en gaan! Terwijl ik best gespannen was zo voorop. Stukje weggedraafd bij de andere paarden en er was niks aan de hand. Dat weekend was ze de stoerste pony van de hele groep. Nergens bang voor in het schrikparcours, superrelaxt en dus voorop lopend in de groep. Eenmaal thuis was ze helaas weer zoals ze voor het weekend was, dat vond ik wel erg jammer natuurlijk