ruitje schreef:Paarden leven niet in het verleden, maar in het nu. Niet bezig zijn met het hoe en waarom van zijn verleden en daarmee ook goedpraten hoe hij nu is.
Al heeft hij vroeger karretjes getrokken in Afganistan, dat maakt voor nu niks meer uit. NU vertoont hij negatief gedrag, dat moet je NU oplossen.
Kijk eens naar jezelf, werk jij blanco met 'm? Elke dag opnieuw? Of hang je er van te voren al allemaal emoties, doelen, gedachtes aan 'm vast?
Leiderschap zit 'm ook in het feit dat je dat 'gewoon ben' , als jij er elke dag vanuit gaat dat hij je gaat testen gaat hij dat doen omdat hij voelt dat jij twijfelt. Daarmee nodig jij hem onbewust uit tot testen
bestaat er dan geen kans dat hij nare herinnering overgehouden heeft bv tijdens het longeren? Paarden reageren toch op sommige zaken tgv hun verleden?
Ik probeer elke dag ernaartoe te stappen met een propere lei, maar waarschijnlijk zal hij mij lezen omdat ik me telkens al voorbereid op zijn gedrag dat komen zal

Paard dat bij mij gaat schrapen krijgt ook een tik. Niet goed voor z'n benen en niet goed voor je portemonnee