Onberijbare pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mylene_lynn

Re: Onberijbare pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 10:28

We zijn te weten gekomen dat hij alles al kent en omdat hij de oefeningen zo goed weet begint hij zich zelf te vervelen en gaat daardoor bokken en racen om dat hij dat leuker vind

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:24

Tuurlijk mylene_lynn…..teveel Penny's gelezen?
Als een dier zo verandert in gedrag dan is er zeker iets aan de hand. En de eerste dierenarts met rontgenogen moet nog geboren worden, dus ik vermoed dat de onderzoeken niet zoveel hebben voorgesteld.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:27

Toothless schreef:
jullie weten 95% zeker dat het niet zijn rug is omdat je er wel normaal naast kunt lopen? Vind ik een drogreden.
Hebben jullie hem helemaal na laten kijken? Zo nee, ga dit doen. Dit lijkt me een probleem n.a.v. pijn

Mijn eerste gedachte. TS, ik ga hier volledig in mee. Pas als je de moeite hebt genomen om een DA de pony goed te laten checken, kun je hopelijk met zekerheid uitsluiten dat het niet zijn rug is (of iets anders medisch/lichamelijks, dat kan natuurlijk ook).

mylene_lynn schreef:
We zijn te weten gekomen dat hij alles al kent en omdat hij de oefeningen zo goed weet begint hij zich zelf te vervelen en gaat daardoor bokken en racen om dat hij dat leuker vind

En hoe kom je dit te weten? Door zelf zijn gedrag proberen te interpreteren?
Je weet dat dieren geen mensen zijn, en dus niet kunnen praten tegen ons 'auw ik heb nu pijn in mijn rug of in mijn benen, dus ga nu niet op mij rijden want het doet pijn en dáárom reageer ik zo'???

mylene_lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:51

Euh nee kinke ik heb nooit penny's gelezen. Ik weet dit doordat t zo is. Vandaag ben ik weer met hem gaan werken en steeds moeilijkere oefeningen aan de hand gaan doen en je merkte dat hij t leuker vond. (Wel met zadel op) elnino en ik zijn erg opelkaar ingespeeld.

JoyCiej2007 nee dat is gewoon overdereven jou antwoord. Hij is vorigeweek van top tot teen gekeurd en zadel enzo nagekeken en daar ligt het niet aan. Hij staat gelullig te koop voor particulieren zodat hij een nieuwe start kan maken

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:22

Door welke dierenarts is hij nagekeken en welke zadelexpert is er bij geweest als ik vragen mag?

mylene_lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:26

sandra8 schreef:
Door welke dierenarts is hij nagekeken en welke zadelexpert is er bij geweest als ik vragen mag?

Dat weet ik niet.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:39

Een verandering van gedrag kan best door verveling komen hoor, daar hoeft niet altijd een medische reden voor te zijn.. Als je mijn pony alleen maar een beetje rondjes laat lopen, gaat hij ook dit soort gedrag vertonen. Gewoon omdat hij zich verveelt..

Mooi dat jullie het probleem gevonden hebben!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 20:40

:j Ik denk als ik het zo lees ook meteen aan pijn, zadel volledig laten nakijken, en röntgen + chiro zou het eerste zijn Om mee Te beginnen, Dan weet je iig dat het beestje niet gewoon vergaat van de pijn

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 21:02

Ik denk ook aan pijn, zeker als dit 'ineens' zo is. Toen één van onze braafste fokmerries ineens ging bokken hebben wij het zadel laten nakijken en knelde er inderdaad iets in haar rug. Toen het zadel gerepareerd was, was er niets meer aan de hand.

Heb je zelf wel eens rugpijn gehad van bijv. iets te zwaars dragen? Dan voel je dat ook vaak 'alleen' als er druk op de rug komt of als je hard moet lopen/werken. Als je rust is het nog 'dragelijk'. Zeker als de pony op een manege met tillift heeft gelopen - gehandicapten met weinig spierspanning zijn niet gemakkelijk te dragen, daarom gebruiken ze vaak sterke paarden en pony's voor dit werk - kan het best zijn dat hij een rugwervel versleten heeft of iets anders aan zijn rug heeft opgelopen. Jarenlang hard werken gaat je niet in de koude kleren zitten hoor. ;) Ik ken genoeg bouwvakkers die na jarenlang hard werken versleten knieën en een versleten rug hebben.. Toch nog maar eens door de dierenarts na laten kijken dus, en in de tussentijd zo min mogelijk belasten.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:27

Ben bang dat het dan de "veearts" is geweest en niet een paardenarts.
Mag niet te veel kosten daar.

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:25

Ik ben wel benieuwd door wie El Nino ' goedgekeurd' is en wat ze allemaal gedaan hebben...

mylene_lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:44

ElisaAppie6 schreef:
Ik ben wel benieuwd door wie El Nino ' goedgekeurd' is en wat ze allemaal gedaan hebben...

Ja ik ook.
Maar dat weten we niet.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:38

Is hij dan wel nagekeken???
Vindt persoonlijk het welzijn voor de paarden/ pony's niet zo best.

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:40

mmm. Ik denk zolang niemand weet wat, wie of hoe hij nagekeken is, dat je moeilijk kan zeggen dat hij geen pijn heeft of dat het geklier is. Zelf denk ik persoonlijk dat er wel iets mis is, ik denk hierbij aan zijn spieren, rug...

mylene_lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 19:01

ElisaAppie6 schreef:
mmm. Ik denk zolang niemand weet wat, wie of hoe hij nagekeken is, dat je moeilijk kan zeggen dat hij geen pijn heeft of dat het geklier is. Zelf denk ik persoonlijk dat er wel iets mis is, ik denk hierbij aan zijn spieren, rug...

Ik denk dat we er nooit helemaal achter zullen komen.
Maar ik denk eigenlijk wel t zelfde

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:53

Tegenwoordig kunnen mensen veel te weten komen. Tis maar net hoeveel geld je er in wil steken...

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:01

ElisaAppie6. Dat bedoel ik dus ook. Het is makkelijker om hem gewoon te verkopen.

mylene_lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:03

Ik bedoelde wie elnino nagekeken heeft ;)
Ja, de manege is ook niet 1van de rijkste maarja. Ik hoop het beste voor hem dat hij naar een nieuw huisje kan gaan en dat die mensen hem ook nog goed laten nakijken.

mylene_lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:04

sandra8 schreef:
ElisaAppie6. Dat bedoel ik dus ook. Het is makkelijker om hem gewoon te verkopen.

Gelukkig staat hij ook voor particulieren te koop