Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kabayo schreef:Ik stap zelf op. Dier is medisch in orde en zeker wel geschikt voor wedstrijden. Ze doet dit nog maar net
PussInBoots schreef:Ik vraag me vooral af wat er daarna gebeurd. Meteen weer opstappen of wordt het paard gerustgesteld en heeft hij/zij even "rust". Het klinkt alsof het paard (er even van uitgaande dat er geen medische/lichamelijke problemen zijn)zijn beloning "opeist". Ooit een lezing van Emiel Voest bijgewoond en daar vertelde hij een soortgelijk verhaal, een paard (op internationaal niveau) liet zich vallen zo gauw hij de baan binnen kwam. Niet uit te brengen dus. Het bleek dat het paard panisch was voor applaus, en wat doet het publiek als er een paard valt? Stoppen met klappen, dus de beloning was daar. Twee sessies met geïnstrueerd publiek (door klappen als het paard valt) waren genoeg om het probleem aan te pakken. De beloning bleef uit, het paard heeft zich niet meer laten vallen.
aerdenhout1 schreef:Al M 2 klaar... 7 jaar is het paard? Even een paar stappen terug of accepteren dat sommige dingen nog best moeilijk zijn voor een paard van 7 jaar.
Mensen kinderen gaan ook puperen, paarden maken ook die periode mee en de een vroeger en de ander wat later.
Veel mensen vergeten dat ook een paard volwassen moet worden en je als eigenaar daar op moet inspelen.
Wil niet zeggen dat je dit gedrag moet toleren, maar ik begrijp het wel van het paard.
Dus een pak op zijn donder als hij echt stout is ( en dat zal je denk zelf het beste aanvoelen) en hem de hemel inprijzen als het goed gaat.
maikeltje schreef:Ze is nagekeken, maar ook door een paardenarts? Of alleen Fysio?
Ze heeft dit pas 5 keer gedaan zeg je. Alleen op ander terrein. Dat wil in mij ogen niet zeggen dat het dus daaraan ligt. Door stress kan pony, doordat ze opspant, extra pijn krijgen bovenop hetgeen ze misschien tijdens de training al heeft. Paarden zijn vaak hard voor zichzelf, laten dus een pijnreactie zien wanneer het niet anders kan. Door extra spierspanning op wedstrijd misschien?
Ik zou paard opladen en eens goed door laten lichten in een goede kliniek. Eerst maar eens echt alles uitsluiten voor je haar erdoorheen slaat. Beest probeert je wat te vertellen volgens mij. Geef daar gehoor aan.
Singeldwang kan rare dingen doen met een paard. En aan jou de taak uit te vinden waar het vandaan komt.