Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet de ballen heb om een steigerend paard een beste beuk te verkopen tot hij me accepteerd..
vencedor schreef:Citaat:Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet de ballen heb om een steigerend paard een beste beuk te verkopen tot hij me accepteerd..
a en ben bang dat dit wel hetgeen is wat een keer gedaan moet worden.. hier zouden ze zeggen end hout erbij. En dat bedoelen ze letterlijk..
)
Manifesto schreef:Bedankt!
Nou notitie voor mezelf;
NOOIT MEER EEN HENGSTENKETTING GEBRUIKEN!!![]()
Ik kwam op het briljante plan vanavond na meerdere tips om die eens om te doen voor het geval meneer hem weer zou flippen. Yeah right. Ik deed hem alleen maar om (rustig) en hij ging door het lint.. Steigeren steigeren steigeren.. Rennen door de paddock..
Snel afgedaan en hem even met rust gelaten. Daarna gespeeld met de grote opblaasbal als vrolijke afsluiter.
Mennnnn..wat een ellende.
Hij loopt met z'n staart een beetje omhoog, is opgewonden, wantrouwend en niet zo happy.
Zou hij z'n ruinen vriend missen? Er stond nog een 1 jarige rocky bij dit nieuwe stel maar zij is naar de opfok gegaan 2 weken geleden. Hij is nog erg jong in zijn doen en laten, misschien mist hij haar ook wel?
Hij heeft niet echt meer iemand om mee te spelen nu.. (Wat ik van te voren nooit verwacht had)
Nou.. Weer stof om over na te denken..
. Daar kan tweede persoon je misschien mee helpen. En onder de indruk mag hij best zijn die ketting is niet voor de gezelligheid. Als ze een keer bang of onder de indruk zijn hoeft niet meteen heel de band verpest te zijn. Als je maar eerlijk en consequent bent. Straf mag beest, maar daarna hemel n prijzen als hij het goed doet. Die link leggen ze meestal vlug hoor. Manifesto schreef:Ik heb hem losgemaakt toen hij stil stond, niet toen hij nog stond te flippen.
Even met rust gelaten (dus de situatie kwijt raken) en ben iets anders gaan doen.
Ben benieuwd hoeveel van jullie een steigerend achteruit rennend paard weten beet te houden.
Had ik hem daarna nog ff de bak door moeten meppen?
Als ze er flinke KWPN'ers mee kunnen houden dan ook een pony.
vencedor schreef:Misschien ben ik heel crux... maar een pak ongenadig op zijn lazer geven werkt niet? Hengstenketting? Hier op stal vrij veel hengsten, die proberen allemaal robbertje met stal eigenaar te knokken. Dat wordt een keer goed duidelijk gemaakt, en hard en daarna prma hanteerbaar. Doen ze in de natuur ook. Normaal ben ben ik daar niet zo van, maar dit gaat een keer mis! Beter een keer flink doorkomen, dan dat jij de pineut bent. En wat betreft niet accepteren correctie dan vindt hij die nog niet erg zat...
geerke schreef:vencedor schreef:Misschien ben ik heel crux... maar een pak ongenadig op zijn lazer geven werkt niet? Hengstenketting? Hier op stal vrij veel hengsten, die proberen allemaal robbertje met stal eigenaar te knokken. Dat wordt een keer goed duidelijk gemaakt, en hard en daarna prma hanteerbaar. Doen ze in de natuur ook. Normaal ben ben ik daar niet zo van, maar dit gaat een keer mis! Beter een keer flink doorkomen, dan dat jij de pineut bent. En wat betreft niet accepteren correctie dan vindt hij die nog niet erg zat...
Ik durfde het niet te schrijven...gelukkig doe jij het voor mij![]()
Je hoeft een paard echt niet iedere dag in elkaar te slaan...maar een keer even duidelijk jouw grens vasstellen.En dat is meestal voldoende.Doe je dat niet of niet goed op het juiste moment heb je dit soort situaties.
Ook al heeft hij last van zijn hormonen is het geen excuus om de omgangsnormen met de mens kwijt te zijn.
En dat geklicker ,gegrondwerkk en gepirelli....ach,ik denk er het mijne van.Maar ik ben antiek,denk dat het daar aan ligt.