MaricoGraphy schreef:Ik heb er geld voor over, maar mijn vriend niet, dat is het probleem. (hij geeft liever uit aan auto's)
stalling hoef ik niet te betalen (gratis weides ter beschikking bij eigenaars van fjord en haflinger op mijn profiel) als jullie dat ook meerekenen met die paar honderd euro's per maand.
Hoefsmid betaal ik ook niet veel aan (weet hoeveel zij betalen voor 2 paarden tegelijk).
En voer moet ik ook niet bijbetalen.
kosten zouden dan enkel zijn:
-> Hoefsmid
-> DA: inentingen, bloedtest 1x per jaar
-> lessen en wedstrijden
-> harnachement 1x (tenzij onderhoud)
Je verdient denk ik toch ieder je eigen geld? 
Ik betaal mijn eigen hobby zelf iig, mijn vriend heeft niet over mijn geld te beslissen. Ik kan het ook makkelijk zelf betalen, dat was ook mijn vereiste voordat ik een paard aan zou schaffen. Wil onafhankelijk daarin zijn.
Houdt er wel rekening mee met "wat als.."-dingen. Wat als die weides opeens geen opties meer zijn (kan altijd wat gebeuren waardoor je paard er misschien niet meer kan staan), je een ander zadel of ander iets duurs nodig gaat hebben misschien, je paard in de eerste week een fixe wond op loopt of behandeling nodig heeft....
De onvoorziene kosten kunnen in week 1 misschien al nodig zijn, dat heb je nooit in de hand, zorg dat je voldoende geld achter de hand hebt buiten de aanschaf van het paard om! 
Zorg niet dat je alleen geld hebt om de dingen van je lijstje te kunnen betalen per maand, maar zorg dat je nog een leuk bedrag ernaast kan sparen per maand. Bespaard je kopzorgen en je kunt je paard de zorg geven die het nodig heeft, wanneer het zou moeten..
Edit: Zie net dat je een mooi bedrag opzij hebt. Jammer dat je vriend je negeert zodra het om paarden gaat.. Vind niet dat hij je er in tegen mag houden eigenlijk, je eigen geld heb je..
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 14-06-14 15:12, in het totaal 2 keer bewerkt