Ik wens je veel succes en plezier met je nieuwe paard.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Petrichor schreef:Klopt daar heb je gelijk in, ik wijk af.
Ik wens je veel succes en plezier met je nieuwe paard.
Freya6 schreef:Dankjewel !Milo2012 schreef:Nogmaals mocht het niet lukken kan ze terug naar de oude eigenaresse en dit gebeurd met contract. Ze is na vanmiddag de helft in prijs gezakt. Zowel ik als de oude eigenaresse willen dat ze goed terrecht komt. Ze zou anders als draagmoeder aangeboden worden en ze zei dat eigenlijk meteen nadat het gebeurd was.. maar ik heb zelf door gevraagt of er niet iets te regelen valt.
(Hierover meer info via PB)
het idee van mij was om met haar helemaal vanaf het begin te beginnen. Beginnen met grond werk.. de eerste maanden zal er dan ook geen zadel op komen. Eerst moet er vanaf haar kant meer vertrouwen komen naar de mens toe (in dit verhaal naar mij!)
Als we zover zijn het rijden op proberen te pakken gaan wij opzoek naar een goed passend zadel aangemeten door een zaddelpasser!
Uiteraard zal ik haar laten nakijken als ze er is.
Ze heeft echt geen totaal geen kwaad in zich.
Klinkt als een goed plan waar je goed over nagedacht hebt. Hoop voor je dat het iets in het vertrouwen is wat op te lossen is met een paar goede lessen, tijd en aandacht!
russel schreef:Ik denk dat het angst.....
Je zegt lief en onzeker, ik denk dar dit dier een traumatisch verleden heeft en zich bij heftige onzekerheid en angst laat vallen, maw overgeeft als prooi.
Investeer een lange tijd in vertrouwen eer je er op gaat...en geef haar veel tijd om eerst te wennen eer je wat van haar gaat vragen.
Maw, laat haar eerst paard zijn en durven ontspannen.
Gooi haar op de wei en laat haar wennen aan de nieuwe kudde, rangorde, stalmanagement en kom liefst elke dag om vriendschap te sluiten.....eenmaal je vertrouweling en dan denk ik een wereldknol.
Ik ga er even van uit dat ze geen lichamelijk gebrek heeft. Ex dravers komen niet alleen in de handel omdat ze niet goed presteren....soms zit er meer achter....
Inderdaad, daarbij: het kan natuurlijk ook zijn dat zo'n draver juist vanwege een probleem niet goed presteert. Mijn zus heeft ook wel eens een draver meegemaakt die door een lichamelijk probleem niet kon presteren als een draver zou moeten, (paard kon niet voorwaarts de benen uitstrekken maar ging omhoog als een KWPN-er en heeft daar ook tussen de oortjes iets aan over heeft gehouden, paard was verschrikkelijk lief, maar je moest geen rendraf proberen, dan raakte hij helemaal van slag... (ga maar na, als je steeds iets moet doen waar je slecht in bent, dan wordt je daar zelf ook niet vrolijk van.) arabcarla schreef:Vind dat er wel vaak slecht word gelezen! Ts zou een contract moeten opstellen als paardje terug gaat, als er goed word gelezen word dit ook gedaan!
Daarbij is paardje klinisch goed gekeurd rapport is op te vragen!
Rug is gevoeld langs de graat zeg maar en daar reageert ze niet op! Maar wel een goede tip, eventueel ostheopaat erbij om te kijken of er wat dwars/vast zit, aan het lopen te zien niet!