Paard wil niet meelopen en rent weg!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Re: Paard wil niet meelopen en rent weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:29

Annemieke van den toorn is ook heel goed! Heeft zelfs contact met Monty Roberts :) Staat hoog aangeschreven

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:36

Niet flauw bedoeld, maar denken jullie dat het dier zo moeilijk is? Annemarie zal toch aardig wat kosten.....Zou een ervaren, volwassen iemand uit de buurt ts niet van dienst kunnen zijn?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:37

Irma_Maandag schreef:
Niet flauw bedoeld, maar denken jullie dat het dier zo moeilijk is? Annemarie zal toch aardig wat kosten.....Zou een ervaren, volwassen iemand uit de buurt ts niet van dienst kunnen zijn?

Ja dat zeker, maar die moet je wel vinden. Misschien eens rondvragen bij de manege in de buurt?

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:52

Jak maneges sorry slechte ervaringen ermee. Bij mij zeiden ze als me paard om iets te veel been bokt : meppen met die zweep jaaha daaag dus luister goed naar het asvies dan weet je of het nut heeft

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:08

Wat doe je altijd met je paard als je hem uit het land hebt gehaald? Weet niet hoe je rijd enzo maar stel je rijd altijd en heel streng en lang dan snap ik het wel. Kan ook helemaal anders liggen, maar het is duidelijk dat je paard je niks aantrekt van jou.

Mijn verzorgpaardjes lopen maar al te graag mee omdat ze weten dat ze beetje muesli krijgen als ze dan op stal zijn, ze komen bijna naar je toerennen om mee te mogen. Wil niet seggen dat dat helpt maar misschien wel..

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 11:54

Heimdallr schreef:
Irma_Maandag schreef:

Ja dat zeker, maar die moet je wel vinden. Misschien eens rondvragen bij de manege in de buurt?

Door jullie reacties ben ik gelijk rond gaan vragen en heb al bijna iemand gevonden voor grondwerk ik hoop dat het helpt.. Heel erg bedankt

Puckje10 *D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:01

Grondwerk helpt echt: onze Fjord deed namelijk hetzelfde. Hij zette z'n kop erop, begon te rennen en als je hem vast hield trapte hij achteruit.

Inmiddels heb ik door grondwerk (met behulp van de skills van Eddy Modde voor trailerladen) laten zien 'wie de baas is' zonder te hoeven vechten. Hij weet niet beter als dat ik hem nu uit het land kom halen en dat hij mee moet lopen.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:09

Succes Puckje..... ik hoor graag hoe de vorderingen verlopen!

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:25

Veel grondwerk doen en blijven proberen. En als hij zo schopt/bokt als hij wgrent, doe alsjeblieft een cap op zodat je hoofd gespaard blijft.

Mijn fjord ia 4 en daarmee had ik hetzelfde probleem en nu doet hij het prima. Ik gebruik wel een hengstenketting aan zn bitje voor buiten want als hij svhrikt is hij beresterk, maar met veel oefenen heeft hij het steeds minder nodig. Nu is mn touw lekker los alleen in noodgevallen hoef ik druk te geven.

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 15:08

Dankjewel ik ga mijn best doen :j

En laat nog wat van me horen over een poosje hoe het gaat ;)

Dorino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:46

+:)+

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:55

Super! Heel fijn dat je onze tips ook meeneemt etc. Ik hoop dat je ons snel update over hoe het nu gaat, ben namelijk reuze benieuwd!

Wally_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 22:30

Hallo, ik ben nogsteeds bezig met het grondwerk, ik heb heel veel tips gekregen erover en heel erg bedankt voor de tips en de leuke reacties :) mijn vertrouwen is erg vooruit gegaan en die van mijn hafje ook! Het gaat heel goed , afgelope week is het me gelukt om hem gewoon aan zijn halster mee te nemen en hij doet het supergoed want hij trekt niet meer los. Ik oefen dit elke dag en beloon hem dan met iets lekkers of een klopje ❤ we moeten samen nog veel leren maar wat ik tot nu toe al met hem heb bereikt zijn wij super trots

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:45

Super om te lezen!

Dorino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 10:44

Goed om te horen TS! Succes!!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:40

Fijn om te lezen dat het goed gaat. Lekker doorgaan zo :) +:)+