jong paard kan niet wennen aan structurele handelingen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjattukuh25

Re: jong paard kan niet wennen aan structurele handelingen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 11:40

dank je voor je uitleg colorado, echter zijn we altijd met zn tweeen eentje die leid eentje erachteraan. continu met stem afleiden zodat zijn focus ligt bij de leidende persoon. bij niet willen lopen praat de persoon erachter tegen het paard of anders even met armen een zwaai beweging maken. helaas blijft hij dan staan en gaat in zijn achteruit. op dat moment draait de leidende persoon het paard om om te zorgen dat hij niet verder achteruit gaat en zo word het telkens opnieuw geprobeerd, ook bij aanraking aan zijn achterhand blokkeert hij. vandaar dat ik met veel rust en geduld te werk ga.

Chezshir77

Re: jong paard kan niet wennen aan structurele handelingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:02

Volgens mij hebben veel mensen over een stukje heengelezen; je geeft aan dat hij na het afspenen niet meer onder soortgenoten is geweest. Hoe lang heeft dat geduurd precies? Ik denk dat dat wel echt een hele slechte zaak is. Ik heb wel eens begrepen dat een veulen wat niet met soortgenoten omgaat, een vervelende etter kan worden, omdat hij niet zijn eigen taal spreekt met de mens. Lijkt me lastig om dit weer te herstellen. Je hebt al veel tips gekregen, maar het is ook wel zo dat leiderschap uit jezelf moet komen. Het is lastig dit echt te ontwikkelen. Als je zelf het gevoel hebt dat je wellicht dat leiderschap gewoon niet helemaal in je hebt, dan zou ik iemand uit je omgeving gaan vragen het een tijdje van je over te nemen. Ik wens je heel veel succes!