xJitskee schreef:TS, ik vind het echt jammer dat alle goedbedoelde adviezen in de wind worden geslagen. Het is echt zo zonde van je paard om hem alleen te houden en hem zo een achterstand op te laten lopen wbt kuddegedrag. Er worden meerdere oplossingen aangedragen, zoals paard naar de manege, je andere paard naar huis of een shetje erbij. Jij lijkt alleen maar te willen horen dat een paard en een geit goed samengaan. Kijk in plaats van beperkingen naar mogelijkheden. Jij wilt je paard toch ook gelukkig zien?
En ja, in de kudde lopen ze wel eens een schrammetje op, maar deze kans is net zo groot als je een paard met een geit/koe zet. Wat dacht je van de horens van zo'n dier? Mijn buurvrouw is haar paard pas verloren, hij stond samen met een koe (en een pony). Die koe heeft met zijn horens in de buik van het paard geprikt, deze had gaten in zijn buik. In laten slapen met een zware buikvliesontsteking.
Wil niet zeggen dat dit jouw paard direct overkomt, maar het is ook een risico als je hem met andere dieren zet. In mijn ogen is het risico op verwondingen groter dan met een paard, omdat ze elkaar niet begrijpen...
Ik wil jullie adviezen niet in de wind slagen hoor. Maar ik heb geen enkele keuze.
Stel jij wordt zo goed als aangeklaagd dat je zogezegd je paard mishandelt, dan wil je toch ook jezelf beschermen? Ik zeg ook niet dat ze ongelukkig is. Het is een gelukkig paardje ze verveelt zich gewoon regelmatig. Maar dat heb je als mens toch ook? Wat doe je dan? Spelen op computer, of kuisen, ect. En zij begint te graven
Over de horens hebben we al een en ander opgezocht. Want dit willen we ten volle vermeiden. Er zijn blijkbaar geitjes die zonder horentjes worden geboren maar met stompjes. Wij nemen dan eentje met stompjes (probleem opgelost)
Waarom ik zo bang ben voor verwondingen? Omdat vorig jaar mijn paard is gestorven doordat hij zijn been had gebroken. Ik wil hier niet verder op in gaan omdat dat onderwerp al zwaar genoeg is voor mij.
Mijn jaarling wil ik nog even op de manege laten staan omdat zij met nog 3 andere staat en heel wat ziet daar, zoals tractor ect. En mijn merrie is juist zo cool in haar hoofd omdat zij dat ook allemaal heeft gehad. Een jaarling is daarbij ook nog heel kwetsbaar, daarom dat ik bang heb voor verwondingen. Ik zou ze eerst wat ouder willen voordat ik ze bij een ietwat volwassener paard zet.
Jullie begrijpen mij misschien volledig niet. Maar probeer soms om andere te begrijpen en in hun situatie te kruipen. Dat kan soms echt van pas komen