De wanhoop nabij.. mijn hengst gedraagd zich als hengst.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje

Re: De wanhoop nabij.. mijn hengst gedraagd zich als hengst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 13:29

Ik heb net met een aantal paardenklinieken aan de lijn gehangen, en zij adviseren toch allemaal castratie, op tafel via de lies. Chemische castratie heeft erg pijnlijke bijwerkingen en een paar klinieken denken zelfs dat dat te zwaar kan zijn voor zo'n kleintje, die ook nog op leeftijd is.
De prijzen verschillen nogal, maar ik kies gewoon voor de kliniek die mij het meest vertrouwelijk lijkt.

Ik wordt nog teruggebeld door een aantal klinieken. Maar zoals het er nu uit ziet wordt Boris gecastreerd.
Aan de hand van mijn verhaal denken de meeste dierenartsen dat het grootste deel van zijn gedrag zal verdwijnen of verminderen. En daar help ik mijn pony mee, dus dat gaat dan gebeuren. :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:39

+:)+
Ik herken het gedrag heel goed!
Mijn toendertijd 2 mannetjes liepen met nog een hengst op een landje bij m'n werk. Ging fantastisch.
Toen gingen ze weer terug naar m'n huidige plek en daar staan ze tussen de merries (uiteraard met een hek er tussen :+ )
Niet normaal hoe 2 van die mannen zich tegen over elkaar gedroegen!!! Als de een maar naar het hek keek, vloog de ander hem al aan.... (heb er na al die jaren nog een schijf van op m'n been omdat ik een keer per ongeluk in hun pad stond...)
Hun gedrag was zó anders of ze alleen met elkaar liepen of dat er dus merries in de buurt liepen (in de winter geen last, maar in de zomermaanden (paar seizoen :P ) was het echt niet leuk.
Een van de mannen is verkocht en de andere 2 zijn geruind. Weg problemen!

Succes en ik hoop van harte dat het voor jouw mannetje ook op gaat!!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:50

Super rianne! +:)+
Nogmaals mijn compliment voor wat jij over hebt voor je grote vriend, niet iedereen zou dat doen.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:03

Sorry voor mijn late reactie. Bij onze hengst heeft het wel wat verschil gemaakt. Nog steeds wel hengstengedrag, maar niet meer zo overheersend als toen hij nog hengst was. Op wedstrijd scheelt het heel veel. Ik hoop dat dat bij jou ook het geval zal zijn, het verschil met zijn oude gedrag bedoel ik. Als ik het zo lees is dus castratie toch de beste oplossing. Super dat je dat er voor over hebt. Succes.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 22:36

Kentaro bedankt! Bizar he, je verwacht het niet zo extreem. Gelukkig liep het bij jou ook goed af! Hopelijk bij ons ook :j

Dankje Jes :+:

MousMous alsnog bedankt. Fijn dat het wel enigszins geholpen heeft. Ik zou al tevreden zijn als hij zijn weidemaatjes met rust laat en zelf wat meer rust in zijn hoofd heeft.
Dat ik dit voor hem over heb spreekt bij mij voor zich. Hij waakt al 6 jaar over mij, en ik zorg voor hem en extra als dat nodig is.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 00:26

Ik ga niet tegen dierenartsen in :) Misschien is dit inderdaad de beste oplossing voor jouw mannetje. Wens jullie veel succes en hoop dat het allemaal helemaal goed gaat komen. Zo is het ook niet leuk voor hem.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 17:40

Nou 14 mei wordt mijn kereltje iets minder kerel. Ik vind het nu al zielig :+
De dierenarts heeft er veel vertrouwen in gelukkig!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:48

Super!
fijn dat de dierenarts er al zo in staat!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 08:39

Vanmiddag wordt mijn vriendje opgehaald en naar Woudenberg gebracht. Ik ben echt dood zenuwachtig en denk dat alles fout gaat :+
Maar de dierenartsen zien het positief in en als het goed gaat mag hij donderdag weer naar huis.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:44

Komt vast helemaal goed.

Ik moet zeggen dat Dennis maar 24 uur op de kliniek gestaan heeft en ik er 4x geweest ben, zomder het wegbrengen en ophalen mee te tellen, hihi. Dus kan het me helemaal voorstellen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:42

Komt helemaal goed. :D Hou je me op de hoogte?