Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Omdat in je OP staat dat ze pas na het vallen vluchterig werd.
Ik heb ook zo'n paard gehad overigens. Als je te hard met je ogen knipperde zat hij al op het dak. Paard heeft echt nooit wat traumatisch meegemaakt in zijn leven.
Citaat:Afgelopen maand ben ik er 2 keer afgevallen. De 1e keer was gewoon dom, ik zat niet op te letten, paard schrikt ergens van (waarvan weten we nog steeds niet) en boem daar lag ikVoor deze val ging het rijden eigenlijk beter dan ooit, paardlief liep bijna constant in volledige ontspanning, iets waar we hard voor geknokt hebben de afgelopen 2 jaar.
Niets ernstigs met mij gelukkig dit keer haha maar paardlief dus helaas weer flink in de stress.
Robijntjah schreef:Jawel, er zijn wel losse aanleidingen maar niet die ik van te voren aan zie komen zeg maar
Idd windvlagen, rennende honden.
Hierop vlucht ze dan, als ik dus wat spanning heb blijf ik iets achter in de beweging en daar gaat ze dan dus van over de rooie. Dat is hét punt voor haar. Onverwachtse bewegingen van de ruiter.
Robijntjah schreef:Het begint zelfs al op stal bij onverwachtse personen/bewegingen/halster om doen. En dat soort dingen doen we dagelijks en wordt ook steeds minder/de terugvallen steeds minder lang en minder heftig maar met grondwerken, opzadelen, poetsen etc. is er echt niets aan de hand tenzij dus een onverwachtse beweging (voorbeeld: ik die struikel).
Robijntjah schreef:Andere ruiter is ook echt geen optie. Een ander kan haar al nauwelijks opzadelen, laat staan rijden. De paar keer dat er iemand anders opgezeten heeft is die dr ook onvrijwillig vanaf gegaan