Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lovecamantha schreef:voor de volgende keer dat je naar je paardje gaat heb ik wat tips, als je naar zijn stal gaat en naar binnen gaat knuffel hem gewoon! aaien en inderdaat gewoon knuffelen! tot dat hij weer 'normaal' doet! en met rijdenwees gewoon super lief voor hem!
... 
hij is echt ziek geweest kreeg de raarste dingen/klachten heeft ruim 2 jaar geduurd en nu heb ik een open en blij paard past in de kudde is erg speels en gaat graag mee uit de wei en op de rit
nine1987 schreef:Mijn hemel.. Mijn paard zit ook goed in zn vel.. Maar heeft hij iemand waar ie een loopje mee kan nemen (zoals paard van ts) dan doet hij dat.. En dan loopt ie ook geen pas harder dan dat hij wil..
Sassol schreef:nine1987 schreef:Mijn hemel.. Mijn paard zit ook goed in zn vel.. Maar heeft hij iemand waar ie een loopje mee kan nemen (zoals paard van ts) dan doet hij dat.. En dan loopt ie ook geen pas harder dan dat hij wil..
Nine, er zijn zat paarden die op 'slofstand' gaan door gebrek aan leiding.
Maar er zijn ook paarden die zich afsluiten van de wereld en liever 'niet bestaan' op dat moment. Een dergelijk paard ziet er voor een leek ontspannen uit. Maar het hoofd hangt net iets lager, de ogen zijn net iets 'doffer' en geslotener, het paard heeft spierspanning ondanks dat hij niet beweegt.
Dit zijn dan enkele signalen. Maar het is wel degelijk te zien aan een paard, zolang je details ziet.
Blijf bij zo'n paard doorgaan met hulpen vergroten en je hebt een grote kans op een explosie, omdat de huidige overlevingsstrategie niet werkt.
En inderdaad, je ziet dit fenomeen meer bij paarden die niet gezond zijn (geweest).
suusje89 schreef:ik weet niet of je paard veel binnen staat, maar het helpt ook om het zoveel mogelijk (liefst altijd) buiten te zetten, voor zover je daar wat over te zeggen hebt natuurlijk. In de stal is het makkelijker om je af te sluiten dan in de wei.