Paard anstig & poept hele stal onder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:30

Caira schreef:
Een 2 jarige in training, vol met stress en veel te veel binnen? Ben ik even blij dat het 1 april is...

Als je het woord training hoort denk je wss een uur training?
Neen dus, 5 a 10minuten aan de hand wandelen en longeren.
Mijn paard is trouwens HEEL handelbaar, en heeft ENKEL stress als zijn maatje uit de stal gaat!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:30

JDexpl schreef:
Hij is net terug van de trainer, en daar stond hij binnen. Hij is nog maar net van vrijdag terug bij ons. En omdat het hier sinds zaterdag 'warm' is staat hij overdag enkel buiten. Moest het terug kouder worden moet ik nog even over nadenken. Ik heb nu toch al wat tips gekregen..

Meen je nou serieus dat hij al in training stond en daar dus buiten de training om op stal stond?

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:31

kleiduiker schreef:
Mijn paard is ook geschoren en staat sinds afgelopen weekend ook 24/7 buiten, zonder deken. Zo koud zijn de nachten echt niet meer en als ze genoeg te eten hebben kunnen z zich prima warm houden.

Is me toch afgeraden van de trainer, en zeker snachts. Weet niet of je stal binnen is maar de onze staat gewoon op een weide en de koude kan er makkelijk in. Eten krijgt hij zeker genoeg :-)

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:32

kiki1976 schreef:
JDexpl schreef:
Hij is net terug van de trainer, en daar stond hij binnen. Hij is nog maar net van vrijdag terug bij ons. En omdat het hier sinds zaterdag 'warm' is staat hij overdag enkel buiten. Moest het terug kouder worden moet ik nog even over nadenken. Ik heb nu toch al wat tips gekregen..

Meen je nou serieus dat hij al in training stond en daar dus buiten de training om op stal stond?

Ontopic blijven aub.

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:34

phormicola schreef:
Ik vind de reacties heel erg logisch en vind het raar dat je alleen de stal een probleem vind en niet het feit dat je paardje in de stress schiet. :(

Aub niet zo gaan beginnen, want hier kan ik niet tegen. Ik werk me kapot omdat paard gelukkig te krijgen dus NIET zo gaan doen![/quote]

Kijk naar je paard en maak hem dan gelukkig. Als hij met deken buiten gelukkig is dan is dat toch de oplossing :)* En dan zal er wel eens een deken sneuvelen, maar jij wil toch dat hij geschoren wordt en voorbereid wordt. Dan moet je er ook voor zorgen dat je paard ondanks dat wel gelukkig is. Dat is JOUW verantwoordelijkheid.
In dit topic zijn genoeg oplossingen aangedragen maar die wil je schijnbaar niet horen. Mensen houden er nou eenmaal niet van om tegen een muur te praten en worden dan soms wat minder vriendelijk. Zul je mee moeten leren omgaan ;)[/quote]

Haha grappig hoor ik heb de oplossingen WEL Gehoord ;-) En heb de mensen hiervoor bedankt. Goed lezen he

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:35

JDexpl schreef:
Zwerte schreef:
Enige paardvriendelijke tip die ik kan geven is: zorg ervoor dat hij niet zoveel stress meer hoeft te ervaren. Oorzaak oplossen dus! Paard naar buiten, met risico van kapotte dekens, of andere paard binnen. Wil je beide niet? Zoek dan een andere lokatie waar hij wel normaal samen kan staan met soortgenoten. Ook geen optie? Tja, accepteer dan maar dat je dagelijks moet uitmesten. (btw, ik zou het veel erger vinden dat hij zoveel stress heeft, wat boeit dat uitmesten nou?)

Hier krijg ik dus het *** van, net of het mij niet kans schelen dat hij stress heeft??
Ik werk een hele dag en heb maar een gelimiteerde tijd die ik bij mijn paard kan door brengen, en dan wil ik niet liggen uitmesten!

Adem in, adem uit. Kalmeer even en probeer niet uit emotie te reageren. Aangezien bijna iedereen hier op dezelfde manier op je reageert, zou het nog best eens mogelijk kunnen zijn dat je zelf een groot aandeel hebt hierin. Om even alleen voor mezelf te spreken: je OP kwam over alsof je je vooral druk maakt over het uitmesten en een evt kapotte deken. Daar leg je zelf de nadruk op, niet wij! Wij reageren op wat jij ons vertelt en we kunnen daarbij niet ruiken dat je weinig tijd hebt e.d. Kijk eerst even naar je eigen berichten voordat je gaat schreeuwen dat het aan ons ligt.
Ik wil nog wel toegeven dat ik een nare ondertoon heb gegeven aan mn bericht, omdat ik teveel hoor en zie dat paarden geen paarden mogen zijn, omdat baasje dat te lastig vind. Die indruk kreeg ik van jou ook en daar komt mijn toontje vandaan. Misschien onterecht, maar zo gaan tieren en schelden maakt niet dat ik denk dat ik erg fout zat.....

Even zonder ondertoon: ik ben serieus van mening dat de enige opties degene zijn die ik in mijn eerste bericht opperde. Ik vind gewoon dat geen enkel paard alleen moet staan en zeker een jonkie niet.
Schaf wat extra dekens aan en laat hem samen buiten staan. Als de andere eigenaar niet wil dat zijn paard binnen staat, heb je weinig andere keuzes toch? En zo koud is het echt niet meer, extra deken in de nacht is genoeg.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:38

http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html

Het sluitingsproces van de groeiplaten gebeurt van onder naar boven.

1. De enige groeiplaat die gesloten is bij de geboorte is die van het hoefbeen. Dat betekent om te beginnen al dat dat hoefbeen ook nooit meer groter wordt, alleen dikker rondom (maar dat is een ander groeiproces).

2. Tussen geboorte en zes maanden: kroonbeen

3. Tussen zes maanden en een jaar: kootbeen

4. Tussen 8 maanden en 1,5 jaar: pijpbeen

5. Tussen 1,5 en 2,5 jaar: voorknie

6. Tussen 2 en 2,5 jaar: radius-ulna

7. Tussen 2,5 en 3 jaar: ulna/femur, het gedeelte dat het gewicht draagt, bovenaan het radiusbeen, en de tibia

8. Tussen 3 en 3,5 jaar: humerus en de onderkant van de femur

9. Tussen 3 en 4 jaar begint het bekken te sluiten, te beginnen met de uiteinden van zitbeen, darmbeen en heligbeen .

10. Tussen 3,5 en 4 jaar: het onderste gedeelte (dat het gewicht draagt) van het schouderblad

11. ...en de bovenste halswervels.

12. Nu pas, vanaf 4-jarige leeftijd, begint de rest van het achterbeen te sluiten: spronggewricht eerst, dan de groeiplaat tussen fibula en tibia. Niet voor niets was het al in de 18de eeuwse literatuur verboden met jongere paarden te ploegen, door diepe modder te gaan (veldslagen), of te springen.

13....en het allerlaatste - de wervelkolom.

Tussen elke van de 32 wervels zitten groeiplaten - de belangrijkste groeiplaten zitten in het midden, om het centrum te overkappen. Die laatste groeiplaten worden ten vroegste gesloten op... 5 1/2 jaar oud. Meer nog: hoe groter je paard is, en hoe langer z'n nek, des te langer duurt het voor de groeiplaten sluiten. Voor een hengst tel je er nóg eens zes maanden bij, en dat brengt ons op een schokkend rekensommetje: een warmbloed ruin van 1.75 schofthoogte is pas volgroeid op z'n 8 jaar. Nog even stilstaan bij die ruggengraat...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paard_(dier)

Paarden leven in kuddeverband, met een duidelijke hiërarchie. De 'familiekudde' wordt meestal geleid door een oudere, ervaren merrie. De kudde telt doorgaans ongeveer twaalf volwassen merries met hun veulens en een paar hengsten. Het merendeel van de onvolwassen hengstveulens komt in de zogenaamde hengstenkuddes terecht. Communiceren doen ze op verschillende manieren, zoals door het maken van geluiden als hinniken, en ook met lichaamstaal. Veel paarden worden onhandelbaar als ze in isolatie worden gehouden.
Paarden zijn prooidieren met een sterke vecht-of-vlucht respons. Hun eerste reactie op een bedreiging is meestal schrikken en vervolgens vluchten. Wanneer de vlucht onmogelijk is of wanneer hun jongen worden bedreigd kunnen ze zichzelf verdedigen. Paarden zijn meestal erg nieuwsgierig. Wanneer ze schrikken, nemen ze vaak een moment om de oorzaak van de onrust vast te stellen. Ze vluchten niet altijd als ze de oorzaak van de schrik als niet-bedreigend zien

Meid, lees deze links eens goed door..mss heb je er wat aan? Zo is er nog zoveel meer aan informatie te vinden op internet.

1 oplossing, paard laten zijn, 2 jarige horen op de weide, te spelen, opgevoed te worden, dekens zijn dan niet nodig, eveneens als scheren etcetc :)
en mbt die dekens omdoen, ai, herken het hoor..de oudjes hier hebben steeds kapotte dekens, worden door de jonkies vakkundig opengemaakt aan voorzijde, met als gevolg scheurende dekens...om maar niet over de zomereczeemdekens te spreken..kost klappen met geld elke keer een nieuwe..
Ik spray ze altijd in met zelfgemaakt vliegenspul en dat lijkt heel goed te helpen..flink wat kruidnagel erin verwerken ;) (mocht je toch snachts die deken om willen doen buiten)
Succes
Succes.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:40

JDexpl schreef:
Caira schreef:
Een 2 jarige in training, vol met stress en veel te veel binnen? Ben ik even blij dat het 1 april is...

Als je het woord training hoort denk je wss een uur training?
Neen dus, 5 a 10minuten aan de hand wandelen en longeren.
Mijn paard is trouwens HEEL handelbaar, en heeft ENKEL stress als zijn maatje uit de stal gaat!

Longeren is pas verstandig vanaf een leeftijd van ong. 4 ook gezien de uitleg onderaan dit topic. Met 2 hoort een paard gewoon lekker met soortgenootjes op te groeien.

Damon12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:42

als je hem buiten wil zetten, ook 's nachts, probeer eens een hengstendeken. Deze zijn vaak van erg stug en sterk materiaal. Het ouderwets type dekens. Amper kapot te krijgen is mijn ervaring :) zo kan hij lekker buiten lopen en ben jij van het uitmesten af en kan jij je tijd anders indelen.
Ik zou wel een schoftbeschermer of een dunne onderdeken gebruiken voor een dergelijke deken. Is natuurlijk zwaarder materiaal.

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:42

Enige paardvriendelijke tip die ik kan geven is: zorg ervoor dat hij niet zoveel stress meer hoeft te ervaren. Oorzaak oplossen dus! Paard naar buiten, met risico van kapotte dekens, of andere paard binnen. Wil je beide niet? Zoek dan een andere lokatie waar hij wel normaal samen kan staan met soortgenoten. Ook geen optie? Tja, accepteer dan maar dat je dagelijks moet uitmesten. (btw, ik zou het veel erger vinden dat hij zoveel stress heeft, wat boeit dat uitmesten nou?)
[/quote]

Hier krijg ik dus het *** van, net of het mij niet kans schelen dat hij stress heeft??
Ik werk een hele dag en heb maar een gelimiteerde tijd die ik bij mijn paard kan door brengen, en dan wil ik niet liggen uitmesten![/quote]
Adem in, adem uit. Kalmeer even en probeer niet uit emotie te reageren. Aangezien bijna iedereen hier op dezelfde manier op je reageert, zou het nog best eens mogelijk kunnen zijn dat je zelf een groot aandeel hebt hierin. Om even alleen voor mezelf te spreken: je OP kwam over alsof je je vooral druk maakt over het uitmesten en een evt kapotte deken. Daar leg je zelf de nadruk op, niet wij! Wij reageren op wat jij ons vertelt en we kunnen daarbij niet ruiken dat je weinig tijd hebt e.d. Kijk eerst even naar je eigen berichten voordat je gaat schreeuwen dat het aan ons ligt.
Ik wil nog wel toegeven dat ik een nare ondertoon heb gegeven aan mn bericht, omdat ik teveel hoor en zie dat paarden geen paarden mogen zijn, omdat baasje dat te lastig vind. Die indruk kreeg ik van jou ook en daar komt mijn toontje vandaan. Misschien onterecht, maar zo gaan tieren en schelden maakt niet dat ik denk dat ik erg fout zat.....

Even zonder ondertoon: ik ben serieus van mening dat de enige opties degene zijn die ik in mijn eerste bericht opperde. Ik vind gewoon dat geen enkel paard alleen moet staan en zeker een jonkie niet.
Schaf wat extra dekens aan en laat hem samen buiten staan. Als de andere eigenaar niet wil dat zijn paard binnen staat, heb je weinig andere keuzes toch? En zo koud is het echt niet meer, extra deken in de nacht is genoeg.[/quote]

""""""""""""""Ja oke dat is al veel beter, maar ik leg de situatie uit. Ik ben snel geraakt als het over mijn paardje gaat, en vind dat sommige mensen gewoon het recht niet hebben zo'n dinge uit te kramen. Het is ook niet de bedoeling dat ik de dingen ga verzwijgen om en telkens moet denken oh neen wat gaan de bokkers nu weer zeggen. Ik wil raad en advies, ik hoef gewoon niet dat 'off topic' gedoe er bij. Dat kwetst. Ik ben eerlijk en word daarop afgerekend. Ik vind al veel beter hoe je nu reageert. Ik reageer hoe de mensen op mij reageren. Zo is dat. Ik ga zeker wat productjes aanschaffen voor op het deken, en wat 'goedkopere' dekens kopen en wat dingen uittesten. Ik wist trouwens niet dat dergelijk product bestond, daarom dat ik raad vroeg...""""""""""""""""""""""""

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:44

Damon12 schreef:
als je hem buiten wil zetten, ook 's nachts, probeer eens een hengstendeken. Deze zijn vaak van erg stug en sterk materiaal. Het ouderwets type dekens. Amper kapot te krijgen is mijn ervaring :) zo kan hij lekker buiten lopen en ben jij van het uitmesten af en kan jij je tijd anders indelen.
Ik zou wel een schoftbeschermer of een dunne onderdeken gebruiken voor een dergelijke deken. Is natuurlijk zwaarder materiaal.

Okey bedankt, ga het gelijk opzoeken!!!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:44

Serieus?

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:45

Ceriadwen schreef:
Serieus?

Stop aub hiermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:46

Tja TS er zijn hier op bokt weinig mensen die het normaal vinden dat een 2-jarige al voor show wordt getraind, dus dan kun je dergelijke reacties verwachten ;) Logisch dat men dan ook of-topic gaat want er hangen dan nogal wat vraagtekens omheen.
Die tip van de hengstendeken is ook wel ene goeie trouwens. Die moet je alleen wel over het hoofd op doen, weet niet hoe braaf jouw paard is.

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:48

Amy77 schreef:
http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html

Het sluitingsproces van de groeiplaten gebeurt van onder naar boven.

1. De enige groeiplaat die gesloten is bij de geboorte is die van het hoefbeen. Dat betekent om te beginnen al dat dat hoefbeen ook nooit meer groter wordt, alleen dikker rondom (maar dat is een ander groeiproces).

2. Tussen geboorte en zes maanden: kroonbeen

3. Tussen zes maanden en een jaar: kootbeen

4. Tussen 8 maanden en 1,5 jaar: pijpbeen

5. Tussen 1,5 en 2,5 jaar: voorknie

6. Tussen 2 en 2,5 jaar: radius-ulna

7. Tussen 2,5 en 3 jaar: ulna/femur, het gedeelte dat het gewicht draagt, bovenaan het radiusbeen, en de tibia

8. Tussen 3 en 3,5 jaar: humerus en de onderkant van de femur

9. Tussen 3 en 4 jaar begint het bekken te sluiten, te beginnen met de uiteinden van zitbeen, darmbeen en heligbeen .

10. Tussen 3,5 en 4 jaar: het onderste gedeelte (dat het gewicht draagt) van het schouderblad

11. ...en de bovenste halswervels.

12. Nu pas, vanaf 4-jarige leeftijd, begint de rest van het achterbeen te sluiten: spronggewricht eerst, dan de groeiplaat tussen fibula en tibia. Niet voor niets was het al in de 18de eeuwse literatuur verboden met jongere paarden te ploegen, door diepe modder te gaan (veldslagen), of te springen.

13....en het allerlaatste - de wervelkolom.

Tussen elke van de 32 wervels zitten groeiplaten - de belangrijkste groeiplaten zitten in het midden, om het centrum te overkappen. Die laatste groeiplaten worden ten vroegste gesloten op... 5 1/2 jaar oud. Meer nog: hoe groter je paard is, en hoe langer z'n nek, des te langer duurt het voor de groeiplaten sluiten. Voor een hengst tel je er nóg eens zes maanden bij, en dat brengt ons op een schokkend rekensommetje: een warmbloed ruin van 1.75 schofthoogte is pas volgroeid op z'n 8 jaar. Nog even stilstaan bij die ruggengraat...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paard_(dier)

Paarden leven in kuddeverband, met een duidelijke hiërarchie. De 'familiekudde' wordt meestal geleid door een oudere, ervaren merrie. De kudde telt doorgaans ongeveer twaalf volwassen merries met hun veulens en een paar hengsten. Het merendeel van de onvolwassen hengstveulens komt in de zogenaamde hengstenkuddes terecht. Communiceren doen ze op verschillende manieren, zoals door het maken van geluiden als hinniken, en ook met lichaamstaal. Veel paarden worden onhandelbaar als ze in isolatie worden gehouden.
Paarden zijn prooidieren met een sterke vecht-of-vlucht respons. Hun eerste reactie op een bedreiging is meestal schrikken en vervolgens vluchten. Wanneer de vlucht onmogelijk is of wanneer hun jongen worden bedreigd kunnen ze zichzelf verdedigen. Paarden zijn meestal erg nieuwsgierig. Wanneer ze schrikken, nemen ze vaak een moment om de oorzaak van de onrust vast te stellen. Ze vluchten niet altijd als ze de oorzaak van de schrik als niet-bedreigend zien

Meid, lees deze links eens goed door..mss heb je er wat aan? Zo is er nog zoveel meer aan informatie te vinden op internet.

1 oplossing, paard laten zijn, 2 jarige horen op de weide, te spelen, opgevoed te worden, dekens zijn dan niet nodig, eveneens als scheren etcetc :)
en mbt die dekens omdoen, ai, herken het hoor..de oudjes hier hebben steeds kapotte dekens, worden door de jonkies vakkundig opengemaakt aan voorzijde, met als gevolg scheurende dekens...om maar niet over de zomereczeemdekens te spreken..kost klappen met geld elke keer een nieuwe..
Ik spray ze altijd in met zelfgemaakt vliegenspul en dat lijkt heel goed te helpen..flink wat kruidnagel erin verwerken ;) (mocht je toch snachts die deken om willen doen buiten)
Succes
Succes.

Mijn paard is handelbaar, ik heb er geen problemen mee ik mag alles met hem doen. Net om het fijt dat ik zo vroeg ben begonnen met hem (niet trainen, laat dat even duidelijk zijn).
5min bewegen kan geen kwaad voor hem, het mag van de trainer en die heeft nog nooit problemen gehad met zen paarden, nog andere trainers die ik ken. Met de nadruk dat het wel echt niet langer dan 5min mag zijn, en het is niet eens 'zwaar' trainen, het is gewoon wat lopen (ik doe het meestal los in de weide, ik heb de longe niet zo graag, vind dat ze onnatuurlijk bewegen dan). Dagen dat hij al heeft staan gek doen met de ruin train ik hem niet, want dan heeft hij als een gek zitten lopen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:51

Ook jouw reactie is nu een stuk beter. Ik ben wel een beetje allergisch voor de redenatie dat je wordt afgerekend op eerlijkheid. Dat is niet wat ik zie namelijk. Ik ben zelf gruwelijk eerlijk (liegen is onmogelijk voor me, soms wel lastig) maar heb hier dus nooit problemen mee. Dat je eerlijk bent is alleen maar goed! Maar je kan niet verwachten dat je alleen maar positieve reacties krijgt. je krijgt nou eenmaal rotreacties, zelfs als je zelf niet zo heftig zou reageren. Als je in een topic 1 nuttige reactie krijgt en 9 keer onzin, zelfs dan is het een nuttig topic. Probeer gewoon de reacties waar je niks mee kan links te laten liggen, ipv de strijd aan te gaan. Je voelt je persoonlijk aangevallen (aangezien het je kwetst) en dat is gewoon niet nodig. We kennen je niet, reageren puur op wat lettertjes online en een reactie zegt dus meer over degene die het typt dan degene waar het aan gericht is.
Genoeg offtopic nu, maar dit moest ik nog even kwijt.

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:51

Joolien schreef:
Tja TS er zijn hier op bokt weinig mensen die het normaal vinden dat een 2-jarige al voor show wordt getraind, dus dan kun je dergelijke reacties verwachten ;) Logisch dat men dan ook of-topic gaat want er hangen dan nogal wat vraagtekens omheen.
Die tip van de hengstendeken is ook wel ene goeie trouwens. Die moet je alleen wel over het hoofd op doen, weet niet hoe braaf jouw paard is.

Mijn deken is ook zo eentje die je over het hoofd doet, lukt prima hij is heel gemakkelijk :-)
Ik kan alles aandoen bij hem....Is echt een braaf paardje.

Dat hij 'getraind' word is maar 5min per dag, een goede beweging. Daarom dat ze niet off topic moeten gaan want dan kan ik alles lopen uitleggen de hele tijd.

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:53

Zwerte schreef:
Ook jouw reactie is nu een stuk beter. Ik ben wel een beetje allergisch voor de redenatie dat je wordt afgerekend op eerlijkheid. Dat is niet wat ik zie namelijk. Ik ben zelf gruwelijk eerlijk (liegen is onmogelijk voor me, soms wel lastig) maar heb hier dus nooit problemen mee. Dat je eerlijk bent is alleen maar goed! Maar je kan niet verwachten dat je alleen maar positieve reacties krijgt. je krijgt nou eenmaal rotreacties, zelfs als je zelf niet zo heftig zou reageren. Als je in een topic 1 nuttige reactie krijgt en 9 keer onzin, zelfs dan is het een nuttig topic. Probeer gewoon de reacties waar je niks mee kan links te laten liggen, ipv de strijd aan te gaan. Je voelt je persoonlijk aangevallen (aangezien het je kwetst) en dat is gewoon niet nodig. We kennen je niet, reageren puur op wat lettertjes online en een reactie zegt dus meer over degene die het typt dan degene waar het aan gericht is.
Genoeg offtopic nu, maar dit moest ik nog even kwijt.

Oke bedankt :-)

Pauline

Re: Paard anstig & poept hele stal onder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:57

Al hij maar vijf minuten getraind wordt is scheren echt dikke onzin.

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 10:58

Pauline schreef:

Zijn haren moeten plat staan. En mijn paard is volledig vertrouwd aan de scheermachine, hij heeft hier ook geen stress van. Dus geen probleem. Ieder zijn eigen paard, zijn EIGEN ding ;-)

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:01

Pauline schreef:

Daar gaat dit topic niet over ;)

Ik zou proberen je paard gewoon buiten te laten, ik moet zeggen dat mijn paarden (allemaal geschoren) in de nacht ook al zonder deken staan. Maar ik kan me voorstellen dat je nog een deken op wilt in de nacht. Wat je dan evt kan doen is je deken goed in spuiten met anti bijt.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:03

Een geschoren paard kan met deze temperaturen prima dag en nacht buiten, dus gewoon buiten laten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:04

Dat de stal een zooitje is, komt waarschijnlijk ook doordat het paard in de stress veel gaat lopen draaien in de stal. Dat is echt heel slecht voor de benen, en kan de pezen ernstig beschadigen. Pezen worden sterk door regelmatige beweging, hoe meer het paard stil staat, zeker als ze jong zijn, hoe slechter het beengestel wordt. Ik zou dan ook echt zorgen dat het paard zoveel mogelijk uit de stal is, en al helemaal als het andere paard weg is. Je moet echt de oorzaak aanpakken, want anders heb je straks wellicht een heel braaf paard, maar heeft het paard zichzelf al kapot gemaakt voordat je er mee kunt gaan rijden.

Oplossing is dus echt: de stal uit.

En scheren voor 5 minuten trainen snap ik ook niet. Is het paard in slechte gezondheid dat het 5 minuten bewegen niet aan kan? Dat lijkt me niet?

Ondertussen is het weer trouwens ook zo dat je ze geschoren ook prima buiten kunt laten staan zonder deken.

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 11:05

Elegance_ schreef:
Pauline schreef:

Daar gaat dit topic niet over ;)

Ik zou proberen je paard gewoon buiten te laten, ik moet zeggen dat mijn paarden (allemaal geschoren) in de nacht ook al zonder deken staan. Maar ik kan me voorstellen dat je nog een deken op wilt in de nacht. Wat je dan evt kan doen is je deken goed in spuiten met anti bijt.

Hi

Ja ik vind het snachts soms toch nog wat te koud...de tip was al aangehaald, maar zeker bedankt om het toch te vermelden. Ik ga me vanavond eens bezig houden met productje te zoeken.

Groetjes

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:06

Mijn advies neem de oorzaak van de stress weg!