upendo schreef:Sassol, zelfreflectie is geen probleem. Ik heb echter nergens gevraagd om commentaren over les of hulpteugels. Jouw eerste post kon ik wel wat mee, de rest van het commentaar niet. Excuses.
Mijn reactie over het verkeerd gebruiken van de hulpteugel, staat in 1 lijn met mijn eerste post.
Zoals ik zei: het gaat om vertrouwen in jezelf. Niet om vertrouwen in het paard en al helemaal niet om vertrouwen in een hulpteugel.
En dat bedoelde ik ook met de vergelijking van mijn cap: zonder cap op, denk je wel 2 keer na voor je op een paard stapt. Ik stap dan ook niet op, tenzij ik het vertrouwen heb dat ik het paard zodanig onder controle heb, dat ik er niet af zal vallen. (Nee, het is niet aan te raden, maar ik vind caps ondingen)
Dat vond jij geen vergelijking, maar dat is het wel.
Probeer maar eens te bedenken wat je wel of niet zou doen zonder die hulpteugel. Zou je zonder die hulpteugel ook zo naar buiten gaan en op die manier rijden? Waarschijnlijk niet, want jij haalt iets extra's uit het gebruik van de hulpteugel. En daardoor sla je dus een paar stappen over in de training.
Mijn advies is dan ook om zonder die hulpteugel te rijden. En werk verder vanuit het vertrouwen in jezelf en jouw kunde.

) maar met vriendin en het ging super.. Maar zonder die eerste keer had ik dat nooit gedaan...