Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik ben super kwaad maar dat kan hun niet schelen. fml

YamaSaki schreef:Als je geen overwicht hebt over je moeder...dan ben ik bang dat je weinig kan doen, aangezien ik denk dat Fury niet op jouw naam staat.
Snap sowieso niet als ik dit lees, waarom je moeder in hemelsnaam een veulen heeft genomen.
En zo te horen is de staleigenaresse niet zo goed als ze zich voordoet
Dat je veel paarden hebt opgevoed etc, betekend nog niet dat dit op de juiste manier is gebeurd.
Zo zie je maar weer dat je het beste kunt wachten totdat je zelf beslissingen kunt nemen...
xDreamerx schreef:xsophiee schreef:Ja, dat dacht ik ook al maar ik denk niet dat mijn moeder hem wil verplaatsen
En wel een paard met gedragsproblemen? Ik zou toch maar even goed met haar gaan praten dan...

switt schreef:Ik zeg niet dat het goed is om je paard zo lang op stal te hebben staan, helemaal niet. Maar ze mogen gewoon niet steigeren of door je heen denderen. Of ze nou 0 of 24 uur per dag op stal staan, ik heb liever niet 300 kg jaarling in mn nek. Mijn jaarling gedraagt zich (bijna altijd ..)keurig, ondanks de vele uren op stal.
het ergste is dan nog, dat het ijzer waarmee je het touw aan zn halster klikt OOK in zijn mond zit op dat moment.. Ze trekken kei hard, geen wonder dat Fury braaf is.. Zo kan het echt niet meer
Ze luisteren echt totaal niet, hoe hard ik het ook probeer.. xsophiee schreef:Anoeska27 schreef:Staat hij met speelmaatjes? Hoe lang gaat hij naar buiten?
Hij staat met een shetlandermerrie van 10 jaar samen in de stal, hij kent haar al vanaf dag 1 en in de piste zit mijn KWPN'er van 14 er meestal ook nog bij en hij speelt heel veel met hem. Als hij naar buiten gaat is het toch wel een uur denk ik! Hij komt ook meestal helemaal bezweet uit de piste omdat hij zoveel gespeeld heeft en rond heeft gecrosst!
ABlaauwNH schreef:de opfok is zeker niet beter voor hem/haar!! omdat er geen oudere paarden bij zijn kunnen de jaarlingen/veulens niet gestraft of op hun plek gezet worden als ze iets doen wat niet gepast is.
een jong paard in de oppfok plaatsen is een fout die paardenmensen veel maken. in een kudde (met oudere en jongere paarden) is beter. dan kan een veulen opgroeien zoals hoort!
een ouder paard erbij is ook al goed. ookal is het maar een schetlander!