Bo_Cassey schreef:Kan je paard in de paddock?
Ja is natuurlijk mogelijk.. Maar doordat ik de afgelopen tijd het heel erg druk had met mijn nieuwe opleiding is dat niet erg veel gebeurd..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SmartBH schreef:wwillemijn schreef:Ik merkte het vandaag ook aan mijn merrie. In de zomer met los teugeltje in het bos te rijden, kijkt nergens naar. Nu begint ze weer lekker te stieren en voor een boel dingen weg te 'vliegen'. Ligt aan het weer.... Want ze staat de hele dag buiten.
Bij mij net het zelfde. Zomer zeer relax paard en in de winter een nerveus en schrikkerig paard. Mijne staat heel het jaar door 24/7 buiten. Onlangs nu een vriendje erbij en geen extra voeding meer. Ik probeer om ook meer te werken dan één keer per week. Eens zien of het helpt...
troi schreef:Dat is mooi voor jou ( sneu voor de andere paarden die opgesloten staan, maar goed dat is niet jouw zorg), dan zou je toch jouw paard sochtends naar buiten kunnen mikken en savonds weer naar binnen? Lekker met een maatje.
Tenzij er geen paard zonder toezicht in de paddock mag.. Maar dat zou ik heel erg flauw vinden persoonlijk..
petravdmeerx schreef:troi schreef:Dat is mooi voor jou ( sneu voor de andere paarden die opgesloten staan, maar goed dat is niet jouw zorg), dan zou je toch jouw paard sochtends naar buiten kunnen mikken en savonds weer naar binnen? Lekker met een maatje.
Tenzij er geen paard zonder toezicht in de paddock mag.. Maar dat zou ik heel erg flauw vinden persoonlijk..
haha dat is wel het geval..... maar mijn nieuwe rooster is erg gunstig dus kan ze sowieso paar uurtjes naar buiten kunnen elke dag.
petravdmeerx schreef:Judith_ schreef:Dat lijkt mij dat een hele goede oplossing om mee te beginnen. Gewoon lekker de paddock op met een ander paard. Lekker minimaal een dagdeel naar buiten en dan eens kijken hoe haar gedrag veranderd. Ook al staan ze niks te doen.
oh dus van niks doen word ze oo gelukkiger?
Mijn paard staat ook de hele dag te flierefluiten in zijn paddock. Lijkt alsof hij niks doet, maar sluit hem een dagje op in de stal en een dag later is er geen land meer mee te bezeilen. Desnoods zet je dr even aan tot rennen, trekt ze een kwartiertje wat sprintjes en laat je haar daarna lekker staan. Paard zal er een stuk meer uitdaging uit halen dan alleen maar box. Maatje er bij en bijv. een pion of speelbal brengt al een stuk meer uitdaging. Dan maar lekker niks doen toch? En lekker soezen in de frisse lucht. Wordt een paard echt wel blij van. 
petravdmeerx schreef:Libbylove schreef:Aan de hand van wat je beschrijft denk ik dat het vooral aan overdag op stal zal liggen.. Dan heeft ze de hele dag niks te doen en waarschijnlijk ook minder contact met andere paarden. Dit kan wel een oorzaak zijn, die je ook redelijk vaak ziet. Ze krijgt dan wel de aandacht en de beweging die jij normaal ook geeft, maar ik verwacht dat dat ook maar 2 uur is, dat scheelt natuurlijk wel als ze normaal bv 6 uur buiten staat. Kun je niet testen of het minder wordt als ze in de winter ook naar buiten gaat?
Onze pensionstalling bied geen mogelijkheid om overdag naar buiten te kunnen. Ik zou haar wel een paar uur in de paddock kunnen gooien maar zit met mijn opleiding + werk..