Shetlander accepteert box niet??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Re: Shetlander accepteert box niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:34

TS: zijn er misschien honden daar? Ik reed eens een pony die ook een lage stal had. Honden kwamen dan de hele tijd over de deur kijken (met hun poten op de rand en hoofd in de stal). Die pony kreeg daar verschrikkelijk veel stres van. Uiteindelijk een mini-ren voor de stal gemaakt, waar niets in kwam. Maar om de honden van de deur weg te houden. Toen ging het een stuk beter.
Of zoals Rocamor zegt, een kleine uitloop voor de stal.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 16:25

Nee er zijn geen honden daar!
Ja buiten stal zo is het nu ook weer niet staat nog wel een stal voor haar box!
Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:34

Mijn paard had dit ook, maar dat bleek te komen door de hordes kinderen die steeds bij zijn stal stonden en daar werd hij bloedchagerijnig van. Hij had gewoon geen rust.
Jouw shetlander is natuurlijk ook erg aantrekkelijk voor kinderen. Misschien hetzelfde probleem?

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:18

Je pony is op een nieuw territorium gekomen, hij moet met alles en iedereen opnieuw de hiërarchie bepalen. En het is ook nog een kleine jongen, dus hij moet flink van zich afbijten. Ach arme. Dit betekent niet dat zijn gedrag geaccepteerd moet worden. Laat het even met rust, maar stel wel grenzen. Niet te veel met hem aanklooien door kinderen, maar bijten moet wel gecorrigeerd worden. Ik denk niet dat het handig is om alweer te wijzigen van stal. Moet hij weer opnieuw wennen. Doe korte grondwerkoefeningen met hem die hij al goed kan (en alleen jij, mits je een goede relatie met hem hebt) en beloon hem uitvoerig en luidkeels. Zorg er voor dat ook de andere paarden het horen, vergis je niet dat jij hem ook status kunt geven. Dit sterkt zijn ego, hoeft hij niet meer zo om zich heen te slaan...

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 10:03

Haha ik verwacht het tegenovergestelde ik ben van een drukke stal met kinderen, naar maar 2 kinderen 1x per week gegaan!
Ik moet jullie melden dat het al wat beter gaat ze loopt zelf de box in nu *\o/*
Is minder bijterig en staat rustiger!

Tenminste bij mij!