Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Joolien schreef:Dat is de verantwoordelijkheid van diegene met het nieuwe paard is mijn idee. Ik zou aandringen dat het nieuwe paard uit de kudde wordt gehaald zodat jij er bij kan en dan moet de nieuwe zelf maar uitzoeken hoe zij dat aanpakken. Lijkt me niet jouw probleem en verantwoording.
Jammer van de eigenaresse van het nieuwe paard, vind haar eigenlijk nogal brutaal... Waar haalt ze het lef vandaan om zo te reageren nadat jouw pony in elkaar is getrapt én ze nog maar net nieuw is... 
Maflinger_S schreef:Ja hoor, dit gebeuren gaat de sfeer op stal wel - tijdelijk - verpesten, maar niet ten koste van jou of je pony. De eigenaresse van het nieuwe paard heeft twee keuzes: ze legt zich neer bij de beslissing van de stalhouder en gaat mee met het introductietraject of ze besluit de stal spoedig te verlaten.
Jimbo schreef:Misschien voelt ze zich persoonlijk aangevallen? Het zal voor haar ook wel een grote zorg zijn dat haar paard zo doet. misschien had ze het al zien aankomen (zie je wel, mijn paard moet weer apart)
.
De eigenaresse mag zichzelf achter de oren krabben, zíj heeft een paard met een sociaal probleem, jij niet.