Ik heb zelf ook een hengst gehad, die tot zijn 4de hengst gebleven is, echt nooit iets van gemerkt. Daarnaast ook op diverse stallen hengsten met hengsten gewerkt, ook geen centje pijn hoor. Maar ik moet zeggen dat ik zelf ook altijd vergeet dat ik menstrueer, tot ik naar het toilet ga. Maar als ik gewoon aan het werk ben denk ik echt niet bij alles wat zo'n paard doet, goh, doet hij dat omdat ik nu toevallig ongesteld ben? Ik behandel hem gewoon zoals altijd en daardoor gedraagt hij zich waarschijnlijk ook gewoon zoals altijd
) als ik me écht niet fit voel zou ik met geen enkel paard echt willen trainen, tenzij het een braaf beestje is die opgevoed is, no way dat ik dan met bijvoorbeeld jonge hengsten aan de gang ga. Hebben ze toch door als je net wat minder fit bent, en als je dan met het paard van iemand anders werkt en die gaat er gebruik van maken...
)
) overtuigingen van een ander moet hebben. Het is zijn paard, dus zijn regels. Onzin of niet. Sommige mensen denken ook dat het nuttig is om eerst te rekken voor het hardlopen, terwijl andere dan onzin vinden. Laat mensen in hun waarde en ga ze niet belachelijk maken om hun bijgeloof.
)
)
) merkte vroeger wel degelijk als ik ongesteld was. Hij fleemde dan vaker als normaal, maar het was niet zo dat ik angst moest hebben dat hij me zou bespringen. Invloed van feromonen is wetenschappelijk bewezen en echt geen onzin.