wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

biaamber04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:35

funnyhorses schreef:
Dat Trudy (onze mini terror-shet }:) ) op een middag wéér in de keuken alle hondenbrokken stond op te eten -:(- !!! (lees:hek gesaboteerd en ingebroken!!!)
Dat was de druppel voor die dag |o ..................................en heb ik de keukendeur op slot gedaan! }>

hahaha geweldig!!! op en top shetterror............

jwl

Re: wanneer werd je voor het eerst echt boos op je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 11:39

Echt grappig om die verhalen allemaal te lezen! Kleine etters zijn het soms!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:46

Dat was met een verzorgspony. Is ook meteen de laatste keer geweest dat ik echt kwaad werd. Ik was 12 of 13..

Het was een merrie die ik al ruim een jaar verzorgde, ze was wel nukkig maar nooit gemeen..
Toen ik haar op een dag het land uit kwam halen kwam ze kwaad op mij afgestormd, gelukkig was ik dicht bij het hek en kon ik er tussenuit maar ze had mijn arm toch te pakken.

Vervolgens hebben we haar met meerdere mensen het land uitgehaald. Bij het zadelen e.d. was ze ontzettend braaf! Toen we al een tijdje gereden hadden (ze was al wat aan het klieren) kwam er een enorme bok-sessie aan.. In combinatie met het aanvallen was voor mij de maat vol! Ik heb de zweep erbij gepakt en bij de eerstvolgende bok die ze gaf heb ik haar onwijs lang de bak door gejaagd.. Wanneer ze langzamer ging kreeg ze een tik met de zweep. Wat was ik kwaad!

Toen ze op den duur (ondanks de zweep) toch terugnam ben ik afgestegen en heb ik haar heel lang uitgestapt. Tegenwoordig heb ik er nog wel eens spijt van, maar op dat moment was ik gewoon blind van woede. Ze heeft trouwens ook nooit meer zo ontzettend vervelend gedaan..

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:55

Oh gosh, ik ben zo vaak boos geworden. Niet zo vaak op mijn Welsh Cob, maar al te vaak op mijn mini.
Vervelend terrorbeest is dat. De laatste keer dat ik boos was, was eergisteren ofzo. Terwijl ik het halstertouw aan de ring van het halster klikte beet het beest zomaar in mijn pols.
Nou, toen heeft ie een flinke ram voor mijn kop gehad :o, dat hoort ie niet te flikken :+
Paardje was wel goed geschrokken, want die vloog zo'n 10 meter achteruit :')
De dagen erna is ie ontzettend braaf geweest en heeft ie niet meer gebeten.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:59

Als een paard mij bijt ben ik totaal niet bang een klap uit te delen. Kunnen mensen wel zeggen dat het zielig is..

Maar zolang een paard geen respect heeft voor mij heb ik dat ook niet voor hem. Angst of pijn is iets anders maar als ze onrespectvol zijn dan kan ik het ook zo spelen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:14

Toen mijn pony voor de kar ineens omdraaide midden op de weg. Oh man, kon helaas geen klap verkopen ivm veiligheid, groom is eraf gestapt... Ze heeft wel een extra groot rondje moeten lopen :P
En ze heeft weer wat nieuws, op de weg die we meerdere keren in de week rijden ineens overal kabouters zien. Ze rende de grasdijk op, mooi, mocht ze ff een lang stuk galloperen. Weg kabouters ;)
En toen ze eens naar me trapte. Toen was ik niet boos maar zeer teleurgesteld en heb nog getwijfeld haar te verkopen. Besloten toch door te zetten, wederzijds begrip ed, zo blij dat ze er nog is, toppony :)

kelly534

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:20

ook wel eens op mijn eige knollie,

maar vooral op die manege knollen, op woensdag middag help ik zo nu en dan mee
met die beesten uit de wei halen, en daar heb je echt rotknollen in de wei
boos op je afrennen n dreigen, kont constant naar je keren, of zich heel lief laten pakken en dan
zich lostrekken en wegrennen, ooh wat sta ik daar af en toe vloekend in de wei,
kan die beesten af en toe echt slachten haha, :+

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 15:21

Bedenk ineens, want eigenlijk heb ik vaker een irritatiefactortje dan dat ik boos ben, maar bedenk nog een boos momentje van mezelf...
Ik heb 1 van mijn verzorgpaarden eens flink op de donder gegeven. Ik was paard aan het borstelen en ineens zie ik in mijn ooghoek iets bewegen, ik twijfel geen seconde en hetzelfde moment heeft ik haar enorm op de donder, (lees gewoon een enorm boze; Hé pas op! Met een dreig beweging). Was gemeend boos op haar en dit bleek terecht want toen ik kans kreeg wat beter te zien wat er in mijn ooghoek gebeurde, werd er een been wat al bezig was een trap uit te gaan delen terug getrokken.

Wel raar, want had net zo goed de hond kunnen zijn die achter haar langs liep en dan was ik dus boos geworden om niks. Stond echt raar te kijken, had ik niet verwacht dat ik ooit een trap te snel af zou kunnen zijn.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 19:39

Nou beter toch!!! Dat zijn de juiste correcties

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:42

De merrie die ik nu al 4 jaar rij, ben ik nog nooit écht boos op geworden.
Het heeft toch geen zin.

Ze blokkeert helemaal zodra je gefrustreerd raakt. Ze is een goede, ze heeft mijn geduld grens ver uitgebreid.
Net als met straffen, ze word dan zelf boos en ben je helemaal ver van huis. Ik geef de grens gewoon goed aan en blijf consequent.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 19:42

Met mijn eerste verzorgpoown.. Ik reed altijd met een vriendinnetje in het bos en soms was pony strónteigenwijs.. Dan ging ze de verkeerde kant op of keerde ze om en was ze niet te stoppen. Dan kon ik echt gigantisch kwaad op der worden. :+

Jack666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:03

Mijn pony wil zo af en toe nog wel eens weglopen als ik hem (los) aan het poetsen ben. Vervolgens moet ik dan het hele erf over rennen om meneer weer te pakken te krijgen, en dan laat ik toch altijd wel weten dat ik dit ik niet zo leuk vind, maar ponylief is zich van geen kwaad bewust, haha. :+

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 22:12

Toen me lieve shetty betty Diesel,
Opeens me de hele wei rondsleurden en uiteindelijk viel ik op me stuitje, had hem dus zwaargekneusd door dat
Lieve mormel <3
Was trouwens hem aan het longeren enhij een keer in me rug beet omdat ik met mijn ander paard bezig was en dat vond shettert niet leuk

Anoniem_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:49

Hahaha, ik lees hier dingen waar ik wel even op moest lachen. Wat zijn het toch afentoe ondeugende rakkers :')

Echt boos niet,
maar wel een keer flink duidelijk gemaakt dat hij netjes aan de hand moest meelopen en niet steeds voorbij mij moet galopperen :')

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:25

Ik kan me niet herinneren dat ik op 1 van beide ècht boos ben geweest (heb ze 9,5 en 3 jaar), wel geïrriteerd ofzo als iets niet lukte. De 'grapjes' die ze uithalen zijn niet gemeen en kunnen nog door de beugel. Maar wie weet wat we nog 's mee gaan maken.....

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:28

Hmm de 1e keer dat ik echt boos werd weet ik zo snel niet.. Ik denk dat dat was toen meneer besloot dat het tijd was om naar huis te gaan en er als een gek vandoor te vliegen :Y) Hij reageerde op niks meer tot ik keihard in z'n oor kneep (geen idee hoe ik daar op kwam)
Toen heeft hij nog even wat rondjes mogen lopen in de bak en daarna is het niet meer gebeurd haha :')

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:45

Mijn (verzorg)pony was soms ook zo'n klier. We gingen buitenrijden en ik was 12(?) loopt ze zomaar een mega stijle berg op. Was een rand langs een weg, en het had geregend. Het was zoo stijl dat we achterover konden klappen, ben er maar afgesproken en naar onder getrokken, ja dat heeft ze geweten..
Ook moesten we altijd langs akkers, gingen we draven, lette je heeeel even nietop.. vroem akker in :+ . Maar die akkers liepen ook omlaag, en de boer woonde ernaast.
Kreeg ik haar stil, wou ze geen pas meer verzetten, zie je die boer aan komen lopen, en ponybeest wilt geen stap uit akker zetten. Ja.. volgende keer toch maar zweep meegenomen. ( Kon er niks aan doen, paard had soms van die streken en ik had geen bak om in te rijden. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:46

Bij mijn ene paard helpt boos worden nooit zo goed. Ze heeft me 1 keer gebeten en toen wel een klap te pakken gehad. Waarbij dr ogen bijna uit dr kop vielen van "hoe durf je mij te slaan??"
Laatst was ik ook kwaad, toen heeft ze zich 3uur lang aangesteld omdat we met een ruin buiten gingen rijden i.p.v met mijn andere merrie. 3 uur lang om de 50 meter ineens springen, bokken, steigeren en hinniken... Alleen als ik daar op in ga, neemt ze dat als reden om nog meer over de zeik te gaan :+
Dus heb het genegeerd en mn best gedaan te blijven zitten :') . Haar straf was vreselijk moe zijn van zichzelf en spierpijn de volgende dag :'

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 16:59

Vorig jaar toen ik heel hard in mijn tuin gewerkt had die er dan ook tip top uit zag en waar de paarden zoals altijd op het gras stonden te grazen. De merrie ging toen via de mooie bloemen border heen en weer rennen. Achteraf eigenlijk heel vermakelijk had ik maar iets beter moeten af perken, zoals we nu altijd doen. Ik flipte (mijn mooie tuin.....) van boosheid. Manlief lag helemaal in de slappe lach want hij had mij nog nooit echt boos gezien en zeker niet op de paarden. Toen ben ik omgedraaid en naar binnen gegaan zodat mijn man de paarden in de paddock kon zetten. Ik was te boos en ik dacht ik heb zoveel met die merrie opgebouwd (ze was van nature heel onderdanig en bang en begon net goed in haar vel te zitten) dat ik bang was dat als ik mijn boosheid zou uiten haar vertrouwen beschadigd zou worden wat ik met zoveel moeite had en heb verkregen.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:52

Toen ik een keer op het strand aan het rijden was, en ze vond "iets" eng dus zette geen STAP meer naar voren. Ik was heel geduldig en stapte af, toen zette ze opeens een soort sprintje in (jawel, ze ging gewoon langs het"iets") en ze was niet eens bang, wilde gewoon rennen :') toen ik haar stil had stond ze keihard op mn teen auwtsj. toen wilde ik weer opstappen en maar draaien en maar weg willen rennen. Toen was ik wel echt even boos hoor! :o Ik had geen zweep bij me maar een duidelijke correctie met mijn benen en stem kon ze krijgen. Daarna was ze rustiger en was het opeens niet meer eng.

Verder zijn beide pony's best eigenwijs en plak ik ze soms graag achter het behang, maar meestal valt het wel mee en kan ik er wel om lachen. Ik kan hun lieve koppies niet weerstaan <3

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:53

Woensdag,omdat m'n pony echt gericht naar me trapte.. :(

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 00:43

Nadat ik van de week een halfuur in de regenjas geschreeuwd en paardlief de longeerbak door gejaagd heb was hij vandaag zo mak als een lammetje. Hij stapte zelfs braaf rond! Iets wat hij nog moest leren aangezien hij nog amper iets kan. Stap was voor hem altijd het teken 't is wel mooi geweest' en hij stond steevast bij mij op het midden. Is er toch nog wat goeds uit gekomen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:00

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:08

deze donderdag was ik voor het eerst echt woedend op hem.Ik ga elke donderdag met hem op buiten rit en dan stap ik in het land al voorvast op maar donderdag wou ik net mijn been over zijn rug zwaaie en meneer galopeerd jolig weg nau toen was ik flink pizzig maar toen die ging draven gewoon mijn been der over heen gezwaaid en door gereden gaat meneer na twee passen stil staan komt om hoog draait om en rent terug richting stal.gewoon hardstikke vrolijk met de oortjes naar voren ik ben er af gesprongen en heb hem een vlinke pets op zijn neus gegeven daarna nog steeds met enige strijd in de bak wezen rijden

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:13

Rider1 schreef:
rhian schreef:
Toen ons eerste paard ( groen beestje) me besloot op zn gemak ( al hooi etend en al) te pletten tussen zn buik en de stal muur...

ik voelde me ribben al kraken... heb hem toen (ook uit schrik) in zn schouder gebeten (niet door ofzo, ik ben een vegetariër ;) ) maar hij heeft het wel gevoeld!

Meneer ging vanaf dat moment netjes voor me aan de kant in de stal... :)

Dit is werkelijk het grappigste dat ik heb gelezen op heel bokt! _O-
Werkelijk, ik was 5 minuten zo hard aan het lachen, bij de gedachte alleen al hahahahahah!

idd dat noem je nogeens paardentaal XDXDXD mijn god zeker een mond vol haren naderhand XD instinctieve reactie :P