Paard van bomproof naar wandelende bom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Paard van bomproof naar wandelende bom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:25

*\o/* *\%/* *\o/* *\%/*
Super, je paard is je dankbaar!
En goh, wat een onbeschofte manier van werken op je oude stal zeg. Eerlijk gezegd was ik weg gegaan en had ik aangifte gedaan van diefstal bij de politie wb dat zadel. Zijn ze helemaal besodemietert...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 22:32

Ik heb de politie en de rechtswinkel gebeld. Ze konden daar niets mee. Het was een welles nietes verhaal waar ze niets aan deden. Ik heb dus maar betaald om van ze af te zijn. Ik wou ZSM weg en ik zag vanavond weer een vleugje van mijn oude paard. Vrolijk, geintresseerd en meteen vreten en kennis maken met de andere paarden. Niet zichzelf overal voor afsluiten en de hele boel afbreken. Dit verdiend ze zo veel meer. Die oude stal is verleden tijd gelukkig.

Toen ze hoorden dat ik de rechtswinkel had gebeld vonden ze dat zo oneerlijk en gemeen :S bijna alsof ze iets te verbergen hebben...

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:37

Wat een verhaal zeg en wat fijn dat je al bent verhuisd.
Het geld is vreselijk kinderachtig, maar zegt meer over hen dan over jou.
Ik hoop dat je snel je blije paard weer terug hebt!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:39

Heel herkenbaar aaaschaaa. Wel fout gehandeld van de politie. Zij mogen niet zomaar jou dingen inpikken omdat zij vinden dat jij iets zou moeten betalen. Als je paard en spullen al weg waren hadden ze zelfs niet kunnen bewijzen dat jij daar had gestaan, op de eventuele bankafschriften na. Maar goed, je bent er weg en dat is het voornaamste...

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:42

Je hebt er heel erg goed aan gedaan om je paard te verhuizen.

Maar wat een rot streek van de oude stal om je zo voor het blok te zetten. Je spullen buiten neer gooien en je zadel achter houden zodat je de volle maand eerst betaald. Dit had je niet moeten doen, je had volgens mij beter aangifte kunnen doen bij de politie wegens diefstal, maar goed dat is achteraf makkelijk praten. Nu kun je er wsl. niets meer aan doen.

Als je ziet dat je paard gelukkig is, dan zal die paar honderd euro je uiteindelijk ook een worst zijn.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:43

Jeetje wat een gedoe zeg :oo, en wat een onwijze laffe streek van je vorige stal zeg.! Fijn dat de verhuizing zo goed ging en ze zo goed reageerde in de nieuwe stal.! ik heb ook een stal gehad die toen ik vertelde dat ik haar ging verhuizen aan het einde van de betaalde maand hadden haar op een ander stuk gezet met een best stenen erin waar ze zich aan kon verwonden makkelijk enz. :( soms doen ze toch zo stom als je weg gaat..

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:46

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:47

Wat ontzettend kinderachtig van je oude stal! Dit was inderdaad wel de snelste manier om het op te lossen. Wie weet hoe lang het anders had geduurd, voordat je je zadel terug gekregen had. Heel veel succes op je nieuwe stal!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:47

secricible schreef:
Heel herkenbaar aaaschaaa. Wel fout gehandeld van de politie. Zij mogen niet zomaar jou dingen inpikken omdat zij vinden dat jij iets zou moeten betalen. Als je paard en spullen al weg waren hadden ze zelfs niet kunnen bewijzen dat jij daar had gestaan, op de eventuele bankafschriften na. Maar goed, je bent er weg en dat is het voornaamste...

Is civiele kwestie, politie kan er niets mee/aan doen, spreek uit ervaring.

TS _/-\o_ Goed en snel gehandeld!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 22:52

Lees net je verhaal pas. Goed dat je je paard verhuisd heb. Ben benieuwd of ze weer de oude wordt.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:07

Wat laat die stalhouder zich kennen zeg!! Uit je verhaal blijkt des te meer dat het de stalhouder alleen maar om de centen ging..
Wat ik me afvraag is hoe kon hij aan je spullen komen? Had je geen (afgesloten) kast? Want dan had de politie namelijk wel kunnen ingrijpen, hij heeft namelijk niet het recht om jou kast te mogen open maken/ breken..
Maar fijn dat je paard nu al veel meer op haar plek blijkt te staan. Nu maar hopen dat ze weer snel de oude is en dat het genieten weer kan gaan beginnen.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:16

Wat een mooi begin op je nieuwe stal, fijn dat ze meteen op haar gemak was!
Die paar honderd euro gewoon snel vergeten en genieten van je paard

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 08:35

terpentijn schreef:
Mag ik vragen waarom TS hier zelf niet reageert, dat komt wat vreemd over zo, of kan zij zelf geen foto's plaatsen (bijv. jouw camera)? Dat zou kunnen natuurlijk.

Wat is er vreemd aan dat ik dat bericht geplaatst heb? TS (Mijn zus) en ik hebben Pebbles samen, dus lijkt me dat ik wel een berichtje mag plaatsen met foto's van ons paard, lijkt me nutteloos om zelf een topic te gaan openen om 2 foto's te plaatsen en het bericht dat ze die avond ging verhuizen.

Maargoed m'n zus zat naast me op de bank en omdat ik op dat moment de laptop had, dacht ik, laat ik dit leuke nieuws even delen........

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 11:49

De kast op de oude stal kon niet worden afgesloten. We stonden er met nog 1 andere pensionklant en dan met de stalhouder. Niemand had een kast die afgesloten kon worden. Ook op de stal waar ik nu sta hebben de stalhouders een sleutel van mijn kast voor als er iets met mijn paard is.

Op de oude stal waren ze gister heel boos. Ze vonden dat ik die maand mar gewoon moest blijven staan. Ze zorgden immers goed voor haar. Toen ik aangaf dat het niet ging werken en dat ik het niet met ze eens was wat betreft de goede verorging vonden ze het heel erg gemeen en oneerlijk dat ik dat zei.

Ze wordne blij van oneerlijk gekregen geld. Nou ze mogen het wat mij betreft op het donkerste plekje op aan douwen. Laat ze er maar heel blij mee zijn. Dat mijn paard nu op een fijne plek staat en gelukkig wordt is me meer waard dan het geld. Het ging bij hun alleen en puur om het geld, ik heb graag een plek waar de paarden op 1 staan. Die plek heb ik nu gevonden.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:21

Inpakken en wegwezen... Je paard geeft het zelf al aan maar dan nog een aantal dingen die ik raar vind:
- Voer; dat moet voor elk paard anders zijn, ene paard heeft meer nodig dan andere etc.
- Wassen; al was je elke dag 10x dat moet je toch zelf weten? Je betaald toch ook? Nog nooit zoiets raars gehoord...

Helemaal irritant als mensen zich zo met je gaan bemoeien en hun meningen aan je opdringen.. Nee ik denk dat je er verstandig aan doet om te vertrekken. Niet alleen voor jezelf maar vooral voor je paard..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:23

Misschien moet je even lezen Jolet ;)

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:27

Ik heb net het hele topic gelezen, goede keuze gemaakt. Triest van het stalgeld maar snel vergeten en lekker gaan genieten nu :)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 17:19

Nou hier zijn de beloofde foto's. Ben zo blij voor haar. Ze is al onwijs veranderd, in zo'n korte tijd.

Ze stond braaf in haar stal en had nog hooi liggen. Ze was super rustig en stond te genieten van haar poetsbeurt en de aandacht.
Daarna even een stukje wandelen en toen mocht ze van de eigenaar wel de veulenweide in ( kleine weilandje, is nu leeg ). Deze grenst aan de weide met opfokpaarden.

Ze liep super braaf mee en draafde even vrolijk een rondje en ging kennismaken met de jonge paarden. Ze gilde niet
en was zo tevreden terwijl ze alleen al naast ze stond. Even later ging ze heerlijk staan grazen. Ze staat nu nog lekker buiten in de zin met haar blote velletje. Vanavond ga ik na het eten terug om haar binnen te zetten en haar dekentje weer om te doen.

Afbeelding
Afbeelding
Stal is zo onwijs groot. Een keer zo groot als wat ze had. Ze stond ook zo lekker te doezelen.

Afbeelding
Kennismaken met de jonge paarden

Afbeelding
Gras eten, waauw dat is lang geleden.

Afbeelding
Daar kwam de stalhouder weer aan

Afbeelding

Afbeelding

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:25

Wauw TS! Ziet er goed uit hoor! Ze gaat het vast helemaal naar der zin krijgen op jullie nieuwe plek! Toppie!

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:34

Ziet er goed uit, heerlijk voor jullie!! *\o/*

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:43

paardje ziet er relaxed en nieuwsgierig uit, komt vast helemaal goed!

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:38

wow wat een gedoe zeg, gelukkig zie ik aan de recente foto's dat het allemaal beter gaat. Ik heb een goed gevoel voor de toekomst voor jullie. Ik wens jullie alle geluk die jullie verdienen!

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:24

ziet er goed uit!!! hopelijk komt je paardje helemaal weer tot zichzelf en krijg je vertrouwde pebbles weer terug!!! succes!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 09:31

Bedankt allemaal. Het was wel even pittig om alles zo kort op elkaar te regelen en dan de boze stalhouders maar het was het allemaal zo waard. Ik ben zo ongelovelijk blij met deze prachtige plek. Het voelt echt meteen vertrouwd voor mijn paard en ook voor mij.

Ik ga zo even snel bij haar langs, kan nu makkelijk. Ze stond 16 km bij me vandaan en nu 6 km. Dat scheelt ook al :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:46

Wat een onprofessioneel en kinderachtig gedoe op de oude stalling, en dan ben je nog ex werknemer ook...

Ze ziet er tevreden uit op de laatste foto's!