pony maakt zich los

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

branka16

Re: pony maakt zich los

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:43

Is een heel simpel dingetje voor :P

Even het halster in de manen vlechten.
Gewoon een pluk pakken halster er achter leggen en dan de volgende plukken pakken en gaan vlechten.
Elastiekje dr om en klaar, halster kan nooit achter de oren weg gaan.

Zo kun je hem ook in de wei zetten.
Zoals al eerder werd gemeld een koeien halsband is ook een goeie oplossing, die krijgen ze meestal ook niet af mits strak genoeg om gedaan.
Hou er rekening mee dat als je paard zn hoofd laat zakken zn nek dunner is en dus makkelijker af krijgt ;)
(Ik heb zelf ook vaak een beugelriem gebruikt om een halsband van te maken, even een extra gaatje op zijn maat en zelfde effect)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:50

Een paard dat echt gaat hangen, gaat op die manier die pluk manen uit zijn manenkam trekken. Je kunt het proberen maar na een paar keer zal er echt niets meer over zijn om te vlechten, en het lost het probleem niet op.

Het paard moet gewoon leren dat hij niet los kan komen. Het eerste vereiste is een goed passend halster, tweede een goed passend touw, derde een constructie die voorkomt dat hij zich ophangt zoals Tie Ring of Safe Clip, en last but not least een plek om hem vast te maken en zodanig vast te maken dat hij geen stangen of buizen kan breken of vastzetringen uit de muur kan trekken.

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 19:38

voor in de wei zal ik de vlechttip zeker eens proberen, dan kan hij zijn haren er zeker niet uittrekken, maar ik vind het inderdaad wel wat risicovol om hem zo aan de muur te zetten. Hij mag dan wel geen trekker zijn, als hij verschiet en zijn hoofd omhoog snokt kan het ook uitgetrokken worden. Dingen breken doet hij niet en ik heb al een heel stevig touw (niet hetgeen op de foto) dat extra sterk is en ik ga eens op zoek gaan naar een halster. Ik ken een paar winkeltjes die ze je laten meedoen om te passen.

Mariaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:31

mijn oude pony dee t halstertouw achter zn oren en trok ie en t halster was af, kort vastzetten dan kon ie t niet meer doen!