HELP! Hengst springt overal uit (170 cm hekwerk etc!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Len_Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 13:06

Locanda schreef:
Dit tipje is eerlijk gejat van een ander forum :D een vliegenmasker op (evt met lapjes stof aan weerszijden) zodat hij niet goed kan inschatten, en de sprong wellicht niet durft te wagen.
Maar als je een echte bijdehand hebt zou ik het weer niet doen :+ risico dat hij het dan toch doet is er misschien wel.

Oke! Alleen durf ik dat niet :o

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:08

Helemaal met sanex eens.
Zou dan toch serieus overwegen om een andere stalling te zoeken, waar hij wel lekker met vriendjes kan lopen.

Len_Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 13:15

furyke schreef:
Helemaal met sanex eens.
Zou dan toch serieus overwegen om een andere stalling te zoeken, waar hij wel lekker met vriendjes kan lopen.

Heeel groot probleem, over het allgemeen hebben ze alleen maar boxen OF open stalling, wat niet kan omdat hij hengst is..
Ik woon midden in Berlijn.. dit was nog het enige wat paardvriendelijke stalling niet helemaal onbekend is..

furyke

Re: HELP! Hengst springt overal uit (170 cm hekwerk etc!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:36

Das idd wel een Probleem ja.

Len_Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 14:07

furyke schreef:
Das idd wel een Probleem ja.

Ja dat heb je ook in A'dam natuurlijk midden in de stad is altijd een ramp.. Ben al blij echt goede mensen te hebben gevonden waar hij nu staat.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:07

Len_Stanley schreef:
Klopt.. Alleen is dat geen optie heb ik gevraagd past ook niet qua ruimte hij heeft zijn box en stukje paddock waar hij heen en weer kan lopen en daar past geen shet bij

Ik wil niet al te kritisch zijn, maar heeft het dier dan zelf niet uberhaupt te weinig ruimte, waardoor hij met teveel opgekropte energie die uitbreek-capriolen uithaalt ? Stukje paddock waar hij heen en weer kan lopen en geen shet bij kan klinkt mij al te klein in de oren dan, maar misschien begrijp ik je verkeerd

shagya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 02:16

Werken moet ie zodat ie blij is om ff rust te hebben. :D

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:00

Een paard hoort bij een ander paard, daar blijf ik bij. Volgens mij is het hier in NL tegenwoordig zelfs strafbaar om een paard alleen te houden.

Len_Stanley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 10:48

Wijnanda schreef:
Een paard hoort bij een ander paard, daar blijf ik bij. Volgens mij is het hier in NL tegenwoordig zelfs strafbaar om een paard alleen te houden.

Is het strafbaar? Hier is het normaal, de meeste stallen in de stad hebben alleen maar boxen en ergens een paddock.. Daar zit ik met Box met aansluitende paddock waar meer paarden naast hem staan en in de zomer wei heb nog goed..
Hier staan ze over het allgemeen in de box, als je dan nog een hengst heb dan word het al helemaal lastig..