Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:Ik snap je echt niet, waarom perse al een ruin kopen die al ruin is? Waarom die beslissing niet zelf maken om een hengst te kopen en te castreren? Als je een ruin koopt is de castratie op dat moment al door anderen gedaan, al dan niet uit eigenbelang? En als ik een hengst koop die bijv. niet door de hengstenkeuring is gekomen, moet dan de oude eigenaar laten castreren en het risico lopen omdat de nieuwe eigenaar alleen een ruin wil?
Cassidy schreef:Weet je wat het probleem is hier op Bokt? Dat er velen alleen vanuit hun eigen beperkte "ik" perspectief kijken en reageren en het grote plaatje over het hoofd zien.
Filmpje al bekeken over die aanvallende hengst? Nee? Toch maar even doen dan. Een filmpje zegt soms meer dan 100 woorden die al dan niet verkeerd kunnen worden opgevat en heeft veel meer impact. Hoewel ook een filmpje aan interpretatie onderhevig is en er vast mensen zijn die zeggen dat de handler op de grond een fout heeft gemaakt en het paard helemaal geen schuld treft. En dan is mijn mening dat een paard nooit, maar dan ook echt nooit in een dergelijke situatie behoort aan te vallen.

bello2005 schreef:een hengst moet je nou eenmaal bezig houden, zodat hij zijn hormonen niet kan laten lijden zoals de hormonen dat willen;)
en nogmaals,, een ruin of merrie kan ook van minuut omdraaien en je aanvallen of je ineens bijten etc..
een merrie word ook niet 1 2 3 gesteriliseerd omdat ze zo irritant zijn als ze hengstig zijn
en ik weet niet waarom je nog steeds reageert,, je zou toch je mond houden ??

Cassidy schreef:Ik voel me er niet door aangevallen, ik vind het gewoon gevaarlijk om alleen maar vanuit je eigen perspectief anderen te gaan adviseren zonder dat je boven jezelf uit kunt stijgen en met een helicopterblik en compleet losstaand van je eigen ervaringen anderen gaat adviseren. Ik kan dat ook maar gedeeltelijk. Advies in mijn geval is dan ook om dingen gewoon NIET te doen.
Maar dat zal dan idd verschil in levenservaring zijn.
En een beetje kennis is soms nog gevaarlijker dan geen kennis....
, ik heb ook niet het idee dat die komt. 
bello2005 schreef:als je aan een dier begint, of dat nou een paard is een hond of een kat,,, je zult van te voren ervaring moeten op doen, in de paarden branche gaat dat al een stuk sneller als met honden en katten,, maar ik vind het maar dom als mensen met onder andere een hengst kopen op advies van bokt af gaat...

jasz schreef:uit al je reacties tot nu toe blijkt dat je je wel aangevallen voelt, of je doet in ieder geval wel zo.
Het is nog steeds hetzelfde, je kan er niet tegen dan niet iedereen jou gelijk geeft en gelijk alles doet wat je zegt.
En je zegt steeds weer hetzelfde, ik heb dat allang gelezen, ik snap het zeker ook, toch ben ik nog steeds van mening dat ik een merrie of ruin zou kopen, als ik een hengst zou willen ooit, dan zou ik hem hengst laten.
Jep, dat vind ik echt!
Maar please, kan deze mega lange eindeloos vermoeiende discussie nu stoppen? ts heeft vast niet gevraagd om al dit onaardige en beledigende gedrag...
trouwens, je hebt nog steeds geen reden daarvoor gegeven, ik heb ook niet het idee dat die komt.

jasz schreef:ik wil je ook niet aanvallen, en ik heb ook gewoon mijn mening, maar uit veel van je reacties lijkt het dat je mijn mening niks waard en eerder dom vind. dat is gewoon niet echt fijn voor mij.
Cassidy schreef:jasz schreef:uit al je reacties tot nu toe blijkt dat je je wel aangevallen voelt, of je doet in ieder geval wel zo.
Het is nog steeds hetzelfde, je kan er niet tegen dan niet iedereen jou gelijk geeft en gelijk alles doet wat je zegt.
En je zegt steeds weer hetzelfde, ik heb dat allang gelezen, ik snap het zeker ook, toch ben ik nog steeds van mening dat ik een merrie of ruin zou kopen, als ik een hengst zou willen ooit, dan zou ik hem hengst laten.
Jep, dat vind ik echt!
Maar please, kan deze mega lange eindeloos vermoeiende discussie nu stoppen? ts heeft vast niet gevraagd om al dit onaardige en beledigende gedrag...
trouwens, je hebt nog steeds geen reden daarvoor gegeven, ik heb ook niet het idee dat die komt.
Die mega eindeloze discussie gaat niet stoppen, niet zolang jullie blijven reageren.
Ik voel me niet aangevallen, ook al mocht je dat uit mijn reacties interpreteren, maar dat ligt dan aan jou.
Ik word alleen heel heftig als mensen niet over de rand van hun bord heenkijken of als dingen puur hypothetisch zijn. Ik begrijp van jou dat je nog geen hengst hebt gehad en ik hoop dat je, op het moment dat je dat wel aan gaat schaffen, open blijft staan voor de optie van castreren als het hengst houden van een hengst niet veilig meer is.

bello2005 schreef:maar theorie is en blijft anders dan praktijk..
er zijn te veel mensen die zo maar snel een dier aanschaft zonder na te denken..
en achteraf zeuren..