anneliesdj schreef:SmartBH schreef:Het is ook zeer inconsequent, de ene keer in het bij zijn van een paard staat hij stil zoals voordien. Nu een andere keer weer in het bij zijn van andere paarden lukte dit ook niet, na wat hulp is het toch gelukt. Alleen in de piste is het mij ook eens gelukt met veel steigeren, maar ik gaf niet op. Andere keren blijft hij ook gewoon stil staan als ik het touw rond de paal leg en dus niet vast bind.
Ik werd hier heel triestig om en vooral ook bang, het intimideerde me wel zo steigeren en doen. Vooral omdat hij nu eens niet vast gebonden stond maar gewoon vast werd gehouden door iemand...ik heb het gevoel dat het van kwaad naar erger gaat.
We hebben met behulp van mijn lesgever en nog twee andere personen hem kunnen opzadelen.
Kwestie van opvoeden.
En nooit vastzetten aan een lang touw, als het hoofd er onderdoor gaat is het drama.
Met safeclip is dat geen probleem...

ze kwam aan mijn kindje...) Dus ben nu weer helemaal terug bij af. Hij springt met aansingelen al niet meer naar achteren, maar vastzetten is bijna meteen "hangen".
. Mijn paard staat nooit vast geknoopt, behalve in de trailer. Werkt heel prettig, ik kan er makkelijk om heen lopen, geen blessures als ze zich door schrikreacties vol in de touwen werpen.
Het is gewoon makkelijk als ze het kunnen.