Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mirm schreef:Geduld is het enige dat echt werkt. Neem je tijd en volg de tip van peca en blubje. Duurt in het begin misschien lang, maar gaat steeds sneller. Voordeel is dat je het vertrouwen van je paard houdt en toch wint. Nadeel is dat je er veel tijd in moet stoppen en niet meteen flink aan het werk kan. En geduld is echt een schone zaak! Succes.
johanna_ schreef:@ mist, dat deed ik op de vorige stal ook in zijn achteruit. alleen hier is het wat smaller waardoor dat niet kan. Al geprobeerd van de week..
Thats_Me schreef:mirm schreef:Geduld is het enige dat echt werkt. Neem je tijd en volg de tip van [naam] en blubje. Duurt in het begin misschien lang, maar gaat steeds sneller. Voordeel is dat je het vertrouwen van je paard houdt en toch wint. Nadeel is dat je er veel tijd in moet stoppen en niet meteen flink aan het werk kan. En geduld is echt een schone zaak! Succes.
Daar ben ik het niet mee eens. Paard met een trauma prima maar zelfs daar moet je duidelijk zijn. Paarden hebben duidelijkheid nodig en moeten vertrouwen in je hebben als leider dat doe je door consequent te zijn. Goed gedrag belonen, slecht gedrag negeren. Maar als jij wil dat hij meeloopt als dat naar de bak is, naar buiten of waar dan ook dan hoort hij gewoon netjes mee te lopen. Dat is de basis dat moet er al van jongs af aan in zitten. Levensgevaarlijk een paard wat achteruit leert vliegen of andere trucs uit gaat halen. Dus als hij gaat uittesten, omdat hij de puberleeftijd heeft bereikt moet je daar zeker wat aan gaan doen en bereik je met de aai-aai mentaliteit helemaal niets. En met een goede tik is niets mis, alleen raad ik dat zeker niet aan omdat 9 van de 10 mensen veel te laat is en het dan totaal niet doeltreffend is.