Mrskiwi schreef:Ik weet niet of er nog mensen actief zijn in dit topic maar ik zet toch m’n berichtje hierin ivm dat een heel nieuw topic aanmaken wat overbodig is.
Ik heb sinds 4/5 maanden mijn tweede paard, toen ik haar te koop zag staan wist ik dat ze niet 100% voldeed aan m’n lijstje maar na dagen lang steeds haar advertentie langs te zien komen heb ik toch een afspraak gemaakt om haar te bezichtigen. Ze gaf een enorm safe gevoel om op te rijden en dat was voor mij ook de reden om haar te kopen. De voorgaande paarden die ik had bezichtigd waren het helemaal niet of niet gezond etc etc.
Nu dat ik haar al ff heb zijn we door dips gegaan en momenten waarbij het heel goed gaat. Tóch kan ik het me niet verhelpen om te twijfelen of ik de juiste keuze heb gemaakt.
Mijn eerste pony (die ik nu nogsteeds heb) geeft me echt het gevoel dat ik een band heb, dit had ik natuurlijk niet gelijk. Het tegenovergestelde zelfs. Met het rijden was het matig, en het is zelfs een ongelooflijke chagerijn in stal. Ze bijt iedereen, trapte naar alles en daar bovenop kan ze niet eens bereden worden. Toch voel ik iets speciaals met haar, in de wei komt ze naar me toe galloperen, ze hinnikt naar me, bijt me niet en loopt zelfs los lief achter me aan. Wel kan ik me herinneren dat ik veel tranen heb gelaten om tot dit punt te komen.
Maar mijn paard nu is zo anders, ze loopt weg van me in de wei, komt me niet groeten met haar hoofd uit stal als ik eraan kom en gedraagt ze zich eigenlijk precies hetzelfde bij anderen als bij mij…
Voor mij is ze ook heel haar leven van 1 persoon geweest en daar had ze een ongelooflijk goede band mee, ergens vergelijk ik me daar ook wel mee aangezien ik dan vind dat ik dat ook ‘moet’ hebben.
Wat kan ik doen om de connectie te verbeteren en wat is jullie ervaringen met een nieuw paard?
Hoe gaat het nu? Heb je het idee dat jullie band ondertussen al gegroeid is?
Samen met een collega schreef ik hier laatst een e-book over. We behandelen het concept van de emotionele bankrekening en welk effect het heeft op de relatie tussen mens en paard. Waar het bij een bankrekening normaal over geld gaat, gaat het nu over interacties die de kwaliteit van je relatie met je paard bepalen. Ook vind je in dit handboek tips voor het in balans houden van de emotionele bankrekening, zodat de band tussen jou en je paard plezierig en hecht wordt.
Je kunt 'm hier gratis downloaden: https://trainenmetkeuzevrijheid.nl/e-bo ... krekening/