Daarnaast.... En misschien lijkt dat wat zweverig, maar het is het zeker niet

Is er iets wat jou dwars zit? Los van zijn manier van doen natuurlijk, maar daarbuiten? Niet lekker in je vel, ergens stress over, whatsoever? Paarden kunnen enorm gevoelig en heftig reageren op iemand die niet eerlijk is naar zichzelf toe namelijk. Zelf had ik laatst ook wekenlang ruzie met mn paard, hij was vreselijk chagrijnig, snapte er niks van. Tot ik een aha-erlebnis had en me realiseerde dat hij doodeenvoudig mijn gedrag spiegelde. Vanaf het moment dat ik me dat realiseerde had ik ineens een veel blijer paard... Ik had me zelf niet eens gerealiseerd dat ik me zo gedroeg, was stom toeval dat ik thuis een situatie had waarin ik ineens opmerkte wat ik deed. Hoewel ik op stal daar nauwelijks last van had, was het kennelijk toch genoeg om mn paard dat op te laten merken en erop te reageren.
Laat echter duidelijk zijn; agressief gedrag is not done, wat de reden ook is. Mijn paard was geïrriteerd en chagrijnig, maar niet agressief.
Zou zeer zeker de al gegeven tips gaan uitproberen, maar ga ook gewoon eens bij jezelf na of er iets is wat je niet helemaal lekker zit
Baat het niet dan schaadt het niet
) na een aantal keer kwam heb ik hem op het einde niet meer opgejaagd. Kwam hij bij me.. was ie lief? Dan was hij klaar. Bijten, dringen etc? Dag paardje rondje lopen jij!