Paard loopt niet goed zonder duidelijke reden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissGigi

Re: Paard loopt niet goed zonder duidelijke reden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 19:25

Sorry, die 7000 euro is idd een foutje, het was 700, maar er komen nog wat kosten bij, aangezien ik voor volgende week nog een osteo gepland heb staan. En een andere/betere hoefsmid haar hoeven nog een x laten controleren. Haar zadel is dit moment bij mijn zadelmaker, om het te laten repareren (aangezien ik per ongeluk een gesp eraf getrokken had O:) ) zal morgenochtend naar hem brengen om te vragen of het mogelijk is dat ipv dat ik zelf het zadel maandag ophaal hij hem langskomt brengen om te kijken of alles wel klopt. Maar dit zadel heeft ze al bijna 3 jaar en ze heeft nog nooit ergens last van gehad.
Röntgenfoto's zijn in de kliniek ook gemaakt, maar ook daar is niks uitgekomen, er zijn ook foto's van haar rug en schouders gemaakt, but nothing came out =/

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:44

En geen scan van bv pezen in de voet?

MissGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 19:47

scans van de pezen zijn ook in die kliniek gemaakt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:58

zijn er foto's gemaakt van de straalbenen?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:04

Niet alles is zichtbaar op foto Bij mijn merrie zag je niets op foto. Ze mankte zelfs niet duidelijk. Ze heeft enkel sporadisch heel hard gemankt en dan na 5 sec. was dat over. Hierna voelde ik het enkel aan haar manier van bewegen zonder dat een ander het ook maar zag. Ze begon ook hevig te protesteren. In de kliniek hebben ze wel lokaal verdoofd en dan zagen ze wel duidelijk dat ze veel soepelder en ruimer bewoog als haar 2 voeten verdoofd waren. Bij maar 1 enkele verdoofd zag je ze wel echt manken. Het waren dus de 2 en daarom juist was het niet zichtbaar dat ze pijn had omdat ze niet kon ontlasten.
Laat het niet verergeren en als er geen hoop geld aan wil geven kun je ze altijd een periode op weiderust zetten, maar met een kreupel paard rijden gaat echt niets opbrengen, dan ben je snel maanden verder zonder vooruitgang of zelfs erger.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:16

als je de osteopaat laat komen, laat die dan ook direct naar de ligging van je zadel kijken. want naar 3 jaar kan een paard best een zadel niet passen!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:39

MissGigi schreef:
Sorry, die 7000 euro is idd een foutje, het was 700, maar er komen nog wat kosten bij, aangezien ik voor volgende week nog een osteo gepland heb staan. En een andere/betere hoefsmid haar hoeven nog een x laten controleren. Haar zadel is dit moment bij mijn zadelmaker, om het te laten repareren (aangezien ik per ongeluk een gesp eraf getrokken had O:) ) zal morgenochtend naar hem brengen om te vragen of het mogelijk is dat ipv dat ik zelf het zadel maandag ophaal hij hem langskomt brengen om te kijken of alles wel klopt. Maar dit zadel heeft ze al bijna 3 jaar en ze heeft nog nooit ergens last van gehad.
Röntgenfoto's zijn in de kliniek ook gemaakt, maar ook daar is niks uitgekomen, er zijn ook foto's van haar rug en schouders gemaakt, but nothing came out =/

Is het zadel in die drie jaar wel regelmatig nagekeken en bijgepast op je paard?
Ik laat mijn zadel zeker elk jaar nakijken en eventueel bijvullen/aanpassen. Door een zadelmaker die aan huis komt en me laat rijden met het zadel. En dan kijkt hoe en wat.

Edit: hebben ze op de kliniek de voet wel uitverdoofd?

MissGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 00:33

nadita schreef:
MissGigi schreef:

Is het zadel in die drie jaar wel regelmatig nagekeken en bijgepast op je paard?
Ik laat mijn zadel zeker elk jaar nakijken en eventueel bijvullen/aanpassen. Door een zadelmaker die aan huis komt en me laat rijden met het zadel. En dan kijkt hoe en wat.

Edit: hebben ze op de kliniek de voet wel uitverdoofd?

Ik laat het zadel niet ieder jaar nakijken, maar als ik zonder zadel rijd, dan loopt ze nog steeds niet goed. Ze hebben in de kliniek een volledige behandeling gedaan, dus ook met verdovingen om alles uit te sluiten

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:47

Misschien heb ik eroverheen gekeken, maar hoe loopt ze zonder ruiter?

Ik zou niet uitsluiten dat het probleem in de rug zit door een niet passend zadel of verkeerde manier van rijden. Dit zou dan wel iets moeten verbeteren zonder ruitergewicht. Ook zonder zadel zit je nog steeds op die misschien pijnlijke rug. Misschien dat ze inderdaad gewoon ergens vastzit in de spieren, en dan zou de osteopaat zichtbaar verschil moeten maken :)

Heel veel succes!

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:13

Wat vervelend dat je er nog steeds niet achter bent wat het is. Zo te lezen is er al behoorlijk veel onderzocht. Toch maar verder zoeken en hopelijk kom je er achter wat de oorzaak is. Voor ik mijn huidige paard kocht, heb ik er een laten keuren (voor aankoop) die onregelmatig liep. De dierenarts zei toen over dat paard dat het waarschijnlijk in de weke delen zat, en dat dat erg moeilijk te diagnostiseren was. Ik heb het paard niet gekocht (was een merrie van vier jaar, die verder goed leek). Verder ga ik mee met betadine en nirvana. Hoe loopt ze zonder ruiter? Wat gebeurt er als ze een tijd weidegang heeft gehad?

MissGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 20:42

Ze loopt ook zonder ruiter niet goed, de hoefsmid is helaas uitgesteld tot komende zaterdag vanwege de enorme sneeuwval bij mij thuis. Ook heb ik een osteo gebeld, maar die zegt niks voor me te kunnen beteken als bij de thermo geen blokkades ontdekt waren.
In principe heeft ze geen pijn, maar gaat het er dus gewoon om dat ze de beweging niet goed kan maken, en een pijnlijke rug is het zeker niet.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:00

Ik heb het vermoeden dat het paard gewoon scheef is en daardoor niet lekker loopt.
Houd je paard soms links of rechts de teugel vast? Hoe buigt ze? Gaat ze plat door de bocht?

Kun je niet eens een filmpje maken van je rijden en film dan eens een rechte lijn die je maakt van de voorkant en achterkant.